Damian Zapłata zrezygnował ze skutkiem natychmiastowym z funkcji członka zarządu Allegro.pl (spółki w 100% zależnej Allegro.eu) i roli chief commercial officer (COO), podało Allegro. Funkcję tymczasowego COO będzie pełnić Aleksandra Sroka-Krzyżak.
W swojej rezygnacji Damian Zapłata podkreślił, że prawie rok po zakończonej sukcesem pierwszej ofercie publicznej Allegro, uznał, że spełnił swoją misję w Allegro.pl i jest to odpowiedni moment na ustąpienie ze stanowiska i podjęcie nowych wyzwań zawodowych, czytamy w komunikacie.
„Jesteśmy bardzo wdzięczni Damianowi za jego wkład w rozwój Allegro oraz sukces osiągnięty przez naszą organizację w ostatnich latach. W tym czasie udało mu się zbudować solidne fundamenty biznesu, które w przyszłości nadal stanowić będzie podstawę rozwoju całej grupy Allegro. Damian zbudował też fantastyczny zespół commerce, który z sukcesem realizuje naszą ambitną strategię wzrostu. Choć decyzję Damiana o odejściu z Allegro przyjęliśmy ze smutkiem, życzymy mu powodzenia w jego dalszej drodze zawodowej. Jednocześnie chciałbym ogłosić, że Aleksandra Sroka-Krzyżak, która obecnie pełni rolę chief of staff / head of strategy, będzie pełnić funkcję tymczasowego COO i pomoże pokierować zespołem komercyjnym, podczas gdy grupa identyfikuje długoterminowe zastępstwo na rolę CCO” – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts, cytowany w raporcie.
Na koniec czerwca 2021 roku Grupa Allegro.eu składała się z Allegro.eu S.A. (jednostka dominująca) oraz pośredniczącej spółki holdingowej Adinan Midco z siedzibą w Luksemburgu i spółek prowadzących działalność operacyjną na terenie Polski – Allegro.pl, Ceneo.pl, Trade Analytics Instytut Badań Ecommerce, eBilet Polska, Allegro Finance, Allegro Pay i OpenNet wraz z nieoperacyjną spółką zależną Allegro Logistyka.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews