AB Bechcicki po osiągnięciu rekordowych wyników w 2022 roku ocenia, że utrzymanie tempa wzrostu czy nawet powtórzenie wyniku z ubiegłego roku będzie dla wielu firm w branży niewykonalne, poinformowała ISBtech dyrektor e-commerce w AB Bechcicki Marlena Żurawska-Szuter.
„Rok 2022 był dla AB Bechcicki rokiem rekordowym pod względem sprzedaży z dwucyfrowym wzrostem r/r i przychodami na poziomie 700 mln zł. Co do roku obecnego – utrzymanie tempa wzrostu, biorąc pod uwagę trudną i niepewną sytuację na rynku budowlanym, będzie niemożliwe. Nawet powtórzenie wyniku z ubiegłego roku będzie dla wielu firm nie tyle ambitne, co wręcz niewykonalne. Rok 2023 jest wymagający dla branży głównie ze względu na spadek wolumenu nowo rozpoczętych budów zarówno w segmencie mieszkaniowym, jak i w obiektach komercyjnych” – powiedziała ISBtech Żurawska-Szuter.
Zaznaczyła, że branża budowlana bardzo mocno zależy od sytuacji gospodarczej w Polsce, w tym liczby wydanych zgód na budowę, rozpoczętych nowych inwestycji czy udzielonych kredytów hipotecznych.
„Pierwsze półrocze, niestety, nie napawało optymizmem i mocno zrewidowało ambitne plany każdej z firm w naszej branży, jednak widać już światełko w tunelu i lekkie ożywienie od wakacji, co – mamy nadzieję – w pozytywny sposób przełoży się na kolejne inwestycje” – wskazała dyrektor AB Bechcicki.
Spółka pracuje nad zastosowaniami AI w swoim biznesie.
„W naszym przypadku, przy mocno sparametryzowanych produktach, AI idealnie sprawdza się przy tworzeniu opisów produktów, opisów kategorii i tworzeniu contentu. Dodatkowo narzędzia AI dobrze sobie radzą w tworzeniu e-maili i ofert, układaniu scenariuszy rozmów czy np. tworzeniu listy argumentów dla handlowców w przypadku odrzucenia oferty czy renegocjacji warunków. Planujemy też wykorzystywać narzędzia AI w działaniach marketingowych – podczas przygotowywania contentu w mailingu. Podjęliśmy także pierwsze próby wykorzystania sztucznej inteligencji przy tworzeniu materiałów do social mediów czy kampanii banerowych” – podkreśliła Żurawska-Szuter.
Jak dodała, AI zdecydowanie znajdzie zastosowanie w biznesie, bez względu na branżę. W ocenie Żurawskiej-Szuter przydaje się ona w pracy managera przy analizowaniu większej ilości danych, wyciąganiu wniosków z ogromnych wielostronicowych dokumentów, ustalaniu trendów czy kreowaniu pomysłów do strategii.
„Partnerem technologicznym w cyfrowej transformacji w naszej firmie jest Unity Group, która wspiera nas swoim doświadczeniem w zakresie wdrażania nowych narzędzi, integracji rozwiązań czy optymalizacji procesów. Jesteśmy dopiero na początku drogi, ale widzimy, jak ważne jest posiadanie partnera, który służy radami i pomaga uniknąć kosztowych błędów” – zakończyła dyrektor e-commerce w AB Bechcicki.
AB Bechcicki sp. z.o.o. to ogólnopolski dystrybutor materiałów budowlanych. Spółka podaje, że jest największym krajowym sprzedawcą farb i lakierów. Od lat posiada kilka strategicznych obszarów biznesowych: sprzedaż hurtowa, obsługa inwestycji, sprzedaż detaliczna, rozwiązania dla przemysłu oraz e-commerce.
Źródło: ISBnews