Aldi planuje w tym roku otwarcie ok. 45 sklepów, dzięki czemu placówki sieci będą dostępne w większości województw w Polsce, podała firma. Aldi planuje też inwestycje w zieloną energię: wszystkie nowo otwierane sklepy będą posiadały technologie przyjazne środowisku, a na kilkunastu obiektach pojawią się panele fotowoltaiczne. Sieć planuje zatrudnić ok. 600 osób w 2021 roku.
„W 2021 roku Aldi przyspieszy tempo rozwoju w stosunku do ubiegłego roku i otworzy około 45 nowych sklepów o łącznej powierzchni porównywalnej z niemal 9 boiskami piłkarskimi tj. 63 tys. m2. Duży nacisk sieć kładzie na województwo pomorskie, gdzie od ubiegłorocznych otwarć cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Aldi stawia również na dalszy rozwój w województwie mazowieckim i wielkopolskim, sklepy pojawią się także w lubelskim, warmińsko-mazurskim czy podlaskim. Dzięki planom ekspansji z końcem 2021 roku marka będzie dostępna dla klientów niemal w każdym województwie” – czytamy w komunikacie.
Głównym założeniem Aldi na rok 2020 był dalszy rozwój sieci zarówno w obszarze komunikacji marketingowej, jak i powstania nowych sklepów w oparciu o precyzyjnie dobierane lokalizacje. Dotychczas marka obecna była głównie w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, gdzie została dobrze przyjęta przez klientów. Sieć od początku 2020 r. swoją ekspansję prowadziła praktycznie na terenie całej Polski. Do końca grudnia pojawiły się 24 nowe sklepy Aldi. Wszystkie przygotowane zgodnie z nowym konceptem wizualnym marki, podano także.
„Sukcesywnie będziemy zwiększać liczbę otwieranych sklepów do ok. 50 rocznie. Minione dziesięciolecie stworzyło doskonałe podwaliny do tego kroku dlatego przyspieszamy tempo rozwoju. Jeszcze w tym roku chcemy być dostępni dla klientów w każdym województwie, by zwiększać rozpoznawalność marki. Wiemy, że lokalizacja to główny czynnik wyboru sklepu na codzienne zakupy. Szczególną uwagę przykładamy również do społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonej i odpowiedzialnej działalności, dlatego m.in. będziemy rozwijać instalacje fotowoltaiczne w naszych sklepach, czy energooszczędną technologię” – powiedział dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci Aldi w Polsce Tomasz Gawlik, cytowany w komunikacie.
Aldi zapowiada, że do końca 2021 roku wykorzystywać będzie więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Już teraz dzięki wdrożonym rozwiązaniom na dachach sklepów sieci w całej grupie Aldi Nord wytwarzanych jest 52 400 mwh energii elektrycznej – czyli tyle, ile wystarczy, aby zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 000 gospodarstw domowych. Do końca 2021 cała Grupa Przedsiębiorstw Aldi Nord ograniczy także o 40% emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 2015. Wszystkie nowe sklepy będą posiadały technologie odzyskujące ciepło z systemów chłodniczych. W latach 2018 i 2019 Grupa Aldi Nord zredukowała emisję związaną ze stratami środków chłodniczych o około 8% do około 85 000 ton CO2, czytamy dalej.
Aktualnie sieć Aldi posiada 168 sklepów w Polsce.
Źródło: ISBnews