Allegro utrzymało pozycję lidera w obsłudze klienta, zaś kluczowym czynnikiem satysfakcji kupujących okazuje się jakość dostaw, wynika z badania Minds & Roses przeprowadzonego na zlecenie platformy. Allegro osiągnęło wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70, wyprzedzając drugą pozycję w zestawieniu (NPS 53).
Z badania wynika też, że Polacy nadal dużą wagę przykładają do szybkości i przewidywalności dostaw oraz szerokiego wyboru metod odbioru przesyłek. Z kolei w cyklicznych badaniach realizowanych przez Allegro na próbie 15 tys. klientów, średnia ocena dostaw na platformie osiągnęła w marcu rekordowy poziom NPS 89, a program Allegro Delivery – działający od dziewięciu miesięcy – NPS 84.
„Jesteśmy ogromnie wdzięczni naszym klientom za zaufanie i tak wysokie oceny, jakie otrzymaliśmy w badaniach. To dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie podążamy w dobrym kierunku, dbając o jakość obsługi i dostaw. Razem z naszymi partnerami w Allegro Delivery nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczać jeszcze lepsze i niezawodne usługi logistyczne, które wpływają na komfort i satysfakcję kupujących” – powiedziała VP, Customer Experience w Allegro Mirosława Kawala, cytowana w komunikacie.
Badanie Minds & Roses zostało przeprowadzone na zlecenie Allegro w styczniu 2025 r. na próbie 21,5 tys. respondentów.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews