Ponieważ Polska jest dla Amazona jednym z wielu rynków, na których działa, a dla Allegro to rynek pierwszy, można więc spodziewać się, że Amazon nie będzie tak dopasowany do potrzeb polskiego rynku, jak dedykowane Polsce Allegro, uważa managing partner w Unity Group Grzegorz Rudno-Rudziński.
„Bez wątpienia pojawienie się Amazona może mieć duży wpływ na rynek. Polscy gracze będę musieli obrać wyraziste strategie – walki o udział w rynku kosztem marży, gdyż należy się spodziewać, że nowy gracz zaatakuje strategią Blitzscaling, czyli maksymalizacji wzrostu bez względu na rentowność, co wielokrotnie już czynił i z czego słynie. Obroną może być kontratak dużych graczy, także bez zważania na rentowność lub skupienie się na zwiększeniu rentowności koszyka i obniżeniu kosztu pozyskania klienta, aby, godząc się ze spadkiem udziału w rosnącym rynku, zwiększać rentowność. W każdym z przypadków oznacza to zbrojenia technologiczne w obszarze mobile i data driven sales” – powiedział Rudziński, cytowany w komunikacie.
„Warto też pamiętać, że Polska jest dla Amazona jednym z wielu rynków, na których działa, i pewnie nie najważniejszym, podczas gdy dla Allegro to rynek pierwszy. To oznacza, że Amazon nie będzie tak dopasowany do potrzeb polskiego rynku, jak dedykowane Polsce Allegro, ale może mieć inne korzyści wynikające z globalnej skali działalności” – dodał.
Amazon uruchomił dziś działalność w Polsce serwisu Amazon.pl. Wśród metod płatności znalazły się m.in. usługa Przelewy24 oraz BLIK, a wśród sposobów dostawy – DHL i Paczkomaty. Amazon podał na stronie, że dla większości zamówień wysyłanych przez Amazon na terenie Polski o wartości zamówienia powyżej 100 zł zapewnia bezpłatną wysyłkę.
W komentarzu przesłanym agencji ISBnews po uruchomieniu Amazon.pl, prezes Allegro.eu Francois Nuyts stwierdził, że Allegro skupia się przede wszystkim na klientach i uważa to za najlepszą strategię na szybko rozwijającym się rynku e-commerce.
CEO Allegro podkreślał, że platforma stale rozszerza wybór produktów, a liczba ofert na niej przekroczyła 200 mln. Wskazywał też m.in. na popularność „szybkich, bezpłatnych dostaw i zwrotów” w Allegro Smart!
Amazon działa w Polsce od 2014 r. i zatrudnia ponad 18 000 osób w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. W 2021 r. uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 etatów.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Unity Group to partner w cyfrowej transformacji sprzedaży z ponad 500 zrealizowanymi projektami w obszarze digitalizacji przedsiębiorstw na swoim koncie. Dotychczas wrocławska firma współpracowała z polskimi i zagranicznymi liderami swoich branż np.: Leroy Merlin, Galicja Tomaszek, RTV Euro AGD, Tesco, Carrefour, Publio, LPP, Volkswagen Group Polska, Hyundai, Onninen, Tubądzin, Selena FM, Murapol, Tubes, Mostostal Warszawa, Archicom, The Greenbrier Companies, Nest Bank, Provident, Swiss Re.
Źródło: ISBnews