Answear, pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, według wstępnych danych wypracował 282 mln zł sprzedaży online w IV kw. 2021, co oznacza wzrost o 78 proc. rdr. Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln i wzrosła o 67 proc. w porównaniu do 2020 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 433 mln zł. W IV kw. przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF wyniosły 256 mln zł notując dynamikę IV kw. 2021 versus IV kw. 2020 na poziomie 75 proc., natomiast w całym 2021 roku spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 680 mln zł, co oznacza wzrost o 66% proc. w porównaniu do 2020 roku.
Czwarty kwartał to okres w którym Spółka zanotowała rekordowe wyniki sprzedaży z osiągniętą dynamiką rdr. na kwartalnej sprzedaży w wysokości 78% proc., co w połączeniu ze znakomitymi wynikami 3Q2021 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2021 na poziomie 76 proc., czyli znacznie powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynozącej 53%, i to pomimo wysokiej bazy w roku poprzednim.
– Osiągnięte przez Answear wzrosty sprzedaży w IV kw. 2021 roku przebiły nasze założenia na ten okres. Wpływ na nie miał szereg czynników, w tym m.in. realizacja nowej strategii komunikacji z klientem, która skupiała się na nowoczesnej, silnej i aktywnej kobiecie oraz zrealizowana w tym duchu trzecia w tym roku szerokozasięgowa kampania marketingowa. Polepszylśmy efektywność działań w zakresie digital marketingu, co przełożyło się na wzrost ruchu na stronach, a w efekcie na zwiększenie skuteczności finalizacji transakcji, wzrost współczynnika konwersji i średniej wartości koszyka. Należy także wspomnieć o dalszym poszerzaniu oferty produktowej, ulepszeniach technologicznych w obrębie strony www, aplikacji mobilnej i bardzo dobrym odbiorze wśród klientów naszej marki własnej Answear_Lab – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.
Ostatni kwartał 2021 roku to okres, w którym Spółka koncentrowała się na rozwoju funkcjonalności własnej platformy e-commerce m.in. dodaniu takich ulepszeń jak: wyszukiwanie graficzne umożliwiające odnajdywanie produktów za pomocą zdjęcia oraz wyszukiwarka z autouzupełnianiem o dodatkowe rekomendacje produktów, wspierane sztuczną inteligencją. Answear.com wprowadził również nowe mechanizmy komunikacji promocji, które chociażby w okresie Black Friday przełożyły się na zwiększenie współczynnika konwersji. Spółka kontynuowała także proces optymalizacji w obszarze user experience, takie jak np. nowa strona produktu, czy funkcja check-out w aplikacji mobilnej.
Answear zwiększył również swoje zdolności magazynowe, kontynuował polepszenie i optymalizację zatowarowania, zwiększając szerokość oferty o kolejne marki premium oraz głębokość zapasu.
W 2021 roku spółka rozpoczęła swoją działalność na trzech zagranicznych rynkach, tj. greckim, chorwackim i cypryjskim. W IV kw. odnotowała na nich bardzo dobre wyniki sprzedaży.
– Osiągnięte w IV kw. wyniki sprzedaży, w tym również wyniki na trzech nowych rynkach zagranicznych były powyżej naszych oczekiwań, to dobrze rokuje utrzymaniem wysokiego tempa rozwoju również w roku 2022. W tym roku planujemy dalszą ekspansję zagraniczną oraz chcemy umacniać naszą pozycję i rozpoznawalność na wszystkich 10 rynkach, na których jesteśmy obecni. – dodał.
Źródło: Spółka