Aplisens nie zakłada potrzeby modyfikacji strategii na lata 2020-2022. Mniejsza niż oczekiwana sprzedaż na rynkach wschodnich powinna zostać skompensowana na innych obszarach geograficzncyh, poinformował prezes Adam Żurawski.
„Wydaje nam się, że strategia, którą sobie założyliśmy do 2022 r., jest na ten moment wykonalna, więc na razie nie myślimy o tym, by ją w jakikolwiek sposób modyfikować” – powiedział Żurawski podczas telekonferencji.
Cele strategiczne dotyczące sprzedaży na rynkach Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) prawdopodobnie nie zostaną jednak zrealizowane.
„Na rynkach WNP raczej nie jest możliwa realizacja strategii. Szczególnie sytuacja na Białorusi wydaje się nieodwracalna z perspektywy pojedynczych kwartałów. Tak że zakładamy, że musimy na innych rynkach urosnąć, żeby skompensować straty z rynku WNP” – dodał prezes.
Strategia grupy kapitałowej Aplisens na lata 2020-2022 zakłada wzrost EBITDA do około 32 mln zł oraz przychodów ze sprzedaży do około 142,5 mln zł w 2022 roku, przy rocznej dynamice wzrostu przychodów w kolejnych latach wynoszącej: 1%, 8%, 10%. W dokumencie zapisano też przeznaczenie na inwestycje 24 mln zł wobec 38 mln zł inwestycji zrealizowanych w ramach poprzedniej strategii (na lata 2017-2019).
Aplisens jest producentem i dostawcą rozwiązań w zakresie aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki. Oferuje szeroką gamę urządzeń do pomiaru, regulacji i przetwarzania ciśnienia, wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu od energetyki po przemysł chemiczny, rafineryjny, farmaceutyczny czy spożywczy. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2008 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 108 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews