Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o wdrożeniach usługi Click to Pay; pilotaż usługi po stronie akceptacji uruchomił Autopay.
„Dzisiejsi konsumenci cenią szybkość, wygodę i bezpieczeństwo podczas zakupów. W świecie fizycznym takie kryteria spełniają płatności zbliżeniowe. W świecie online takim standardem dla kart może być w przyszłości usługa Click to Pay. Połączenie wielu kart w jednym wirtualnym portfelu to nie tylko błyskawiczna i wygodna obsługa płatności (one click). To także zwiększenie szybkości zakupów wraz z poczuciem bezpieczeństwa. Naszym celem jest dostosowanie sieci akceptacji w Polsce do globalnego standardu, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków na etapie dokonywania płatności” – powiedziała prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa Joanna Erdman, cytowana w komunikacie.
Fundacja Polska Bezgotówkowa podkreśla, że we współpracy z organizacjami płatniczymi – Mastercard i Visa – kontynuuje prace, mające na celu akceptację globalnego standardu płatniczego na polskim rynku. Pilotaż usługi po stronie akceptacji uruchomił Autopay. Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach, jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline.
Click to Pay to metoda dokonywania płatności za zakupy online na urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon – oparta na globalnym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez EMV Co. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart płatniczych i innych informacji podczas dokonywania płatności online. Dane karty są zapisane i przechowywane w bezpieczny sposób przez zaufane centra danych organizacji płatniczych. Usługa – po zapisaniu danych kart – działa z różnymi platformami zakupowymi w Polsce i na świecie.
„Implementacja Click to Pay na platformie płatniczej Autopay sprawia, że płatności stają się jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne. Ta nowoczesna usługa, która jest oparta o globalny standard płatności kartą, podnosi standardy bezpieczeństwa i wygody oraz zwiększa konwersję. Eliminuje też konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności. Otwarte podejście w Autopay do technologicznych innowacji odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów, zapewniając im płynne i bezpieczne doświadczenie płatności online” – powiedziała product leaderka w Autopay Katarzyna Dmitrus.
Źródło: ISBnews