British Automotive Holding (BAH) otrzymał od Jaguar Land Rover Limited wezwanie do zapłaty skierowane do spółki zależnej British Automotive Polska (BAP) kwot z tytułu dostaw samochodów: 19,64 mln euro, z tytułu dostaw części 3,18 mln funtów brytyjskich, podała spółka.
„JLR wskazuje pozostałe kwoty, które według JLR nie pozostają wymagalne na dzień sporządzenia wezwania, a które staną się wymagalne z upływem dalszych odpowiednich terminów płatności, na które według JLR składają się następujące kwoty: z tytułu dostaw samochodów: 15 902 107,29 euro, z tytułu dostaw części: 2 453 556, 43 funtów brytyjskich” – czytamy w komunikacie.
JLR wskazuje na możliwość, według uznania JLR, cofnięcia przedmiotowego wezwania do zapłaty w przypadku zawarcia z BAP porozumienia dotyczącego ustalenia zasad spłaty należności, podano także.
„Emitent jednocześnie wskazuje, że przytoczona wyżej treść przedmiotowego wezwania w opinii emitenta zawiera omyłki ze strony JLR i jest wewnętrznie sprzeczna z prawidłowo sporządzonym wykazem (tabelą) kwot załączonym do wezwania” – czytamy dalej.
„Według opinii emitenta, stan należności BAP wobec JLR jest zgodny z treścią wykazu (tabeli) należnych kwot załączonych do wezwania i jest następujący:
- zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw samochodów: 15 902 107,29 euro;
- zobowiązania niewymagalne z tytułu dostaw samochodów: 19 644 517,89 euro;
- zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw części: 0,00 funtów brytyjskich;
- zobowiązania niewymagalne z tytułu dostaw części: 2 453 556, 43 funtów brytyjskich” – czytamy w komunikacie.
BAH oraz BAP nie osiągnęli porozumienia z JLR i będą kontynuowali negocjacje z JLR, podsumowano.
British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar i Land Rover. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews