Bank Handlowy udostępnił swoim klientom płatności BLIK-iem, podał Polski Standard Płatności – operator systemu BLIK.
„Transakcje przy pomocy kodu BLIK są już dostępne zarówno dla posiadaczy konta osobistego, jak i kart kredytowych Citi Handlowy. Aby z nich korzystać, wystarczy uruchomić aplikację Citi Mobile” – powiedział dyrektor biura produktów bankowości zdalnej w Citi Handlowy Tomasz Makowski, cytowany w komunikacie.
Klienci Citi Handlowego mogą płacić BLIK-iem w całym polskim e-commerce oraz coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju. Mogą również korzystać przelewu na telefon BLIK – czyli przesyłać pieniądze do innego użytkownika bez konieczności wpisywania jego numeru rachunku bankowego, a podając tylko numer telefonu.
BLIK w ciągu 6 lat obecności na rynku stał się najpopularniejszym systemem płatności mobilnych w Polsce. Kwartalnie BLIK-iem realizowane jest już prawie 200 mln transakcji o wartości blisko 27 mld zł. Rozwiązanie dostępne jest dla wszystkich klientów bankowych aplikacji mobilnych w Polsce. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews