Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni swoim klientom instytucjonalnym możliwość realizacji transakcji bezgotówkowych przy pomocy uwierzytelnienia biometrycznego, poprzez kartę biometryczną Mastercard, podał bank. Rozwiązanie zostanie wprowadzone do oferty w grudniu br.
„W listopadzie br. Bank Pocztowy rozpocznie testowanie rozwiązania w ramach fazy 'friends & family’, a już w grudniu przy współpracy z firmami Fiserv Polska S.A. i Thales wprowadzi do swojej oferty kartę biometryczną Mastercard” – czytamy w komunikacie.
Dokonanie płatności, w tym nisko kwotowych, możliwe będzie jedynie po wcześniejszej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty. Pierwsza pilotażowa karta biometryczna Banku Pocztowego zostanie wydana już na koniec października br., a do oferty rozwiązanie będzie wprowadzone w grudniu. Karta dostępna będzie dla klientów instytucjonalnych.
„Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Teraz, dzięki naszej współpracy z organizacją Mastercard, to nowoczesne rozwiązanie, znane do tej pory jedynie z filmów sci-fi, będzie również dostępne dla naszych klientów, którzy dzięki niemu będą mogli jeszcze wygodniej i bezpieczniej dokonywać transakcji. To także kolejny etap w realizacji naszej strategii rozwoju – coraz większej cyfryzacji naszych rozwiązań oferowanych klientom. Mam nadzieję także, że wprowadzenie karty biometrycznej przyczyni się do dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych” – skomentował członek zarządu Banku Pocztowego Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.
„Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu podejściu Banku Pocztowego do rozwoju usług płatniczych, Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, który udostępni klientom kartę biometryczną. Klienci komercyjni Banku Pocztowego będą mogli przetestować takie korzyści tej technologii, jak jej wysoki poziom bezpieczeństwa i wygoda. Polacy są bardzo otwarci na innowacje, co było widać już przy wdrażaniu płatności zbliżeniowych, a później mobilnych. Dlatego uważamy, że to najlepsze miejsce, żeby sprawdzić, czy takie innowacyjne produkty, jak karty biometryczne, mają szansę się przyjąć i zyskać popularność” – dodał dyrektor sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe Tomasz Owczarek.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews