Best wraz z globalnym partnerem technologicznym opracowuje „mapę drogową” cyfryzacji i automatyzacji procesów w firmie i spodziewa się, że będzie ona gotowa w II kw., zapowiedział członek zarządu spółki Maciej Bardan.
„Współpracujemy z dużym partnerem technologicznym, z którym opracowujemy 'mapę drogową’ rozwoju [technologicznego]. W najbliższych tygodniach będziemy te prace finalizować. Myślę, że w drugim kwartale taka mapa drogowa zmian technologicznych i rozwoju będzie ustalona” – powiedział Bardan podczas telekonferencji wynikowej.
Jak zaznaczył, spółka w ciągu ostatnich kilku miesięcy testowała rozwiązania samoobsługowe i automatyzację procesów w obszarze działalności dotyczące polubownej windykacji. Głęboka automatyzacja będzie również – jak dodał – wprowadzana w obszarze standardowych procesów prawnych.
„To są te dwa obszary, na których ta transformacja będzie się koncentrować” – podkreślił Bardan.
Dodał, że zmiany technologiczne wprowadzane są również w wewnętrznych procesach spółki – m.in. wdrażany jest system ERP wspierający procesy korporacyjne i zarządcze, a w niektórych procesach analityczno-decyzyjnych są już wykorzystywane elementy sztucznej inteligencji.
„Co roku przeznaczamy [na technologie] kwoty kilku milionów złotych, natomiast w kontekście tego projektu, o którym wspominaliśmy, na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć o konkretnych kwotach inwestycji. To będzie dłuższy program rozpisany na dwa, może trzy lata i to będzie więcej niż standardowo wydawaliśmy” – powiedział prezes Best Krzysztof Borusowski.
Best specjalizuje się w obrocie i zarządzaniu wierzytelnościami nieregularnymi. Inwestuje w portfele wierzytelności (przede wszystkim bankowe) z wykorzystaniem funduszy sekurytyzacyjnych. Best jest spółką notowaną na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 453,6 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews