Spadek liczby stacji bp w Polsce, odnotowywany w ostatnich miesiącach, nie będzie trwały i koncern liczy na to, że po ustabilizowaniu się rynku po okresie pandemii będzie mógł ponownie znacząco przyspieszyć tempo inwestycji, zapewnił ISBnews prezes bp Polska Bogdan Kucharski.
„Nieznaczne wahania w liczbie stacji bp są związane przede wszystkim z optymalizacją i realizacją strategii koncentracji na kluczowych rynkach. Optymalizacja dotyczy także rynku DODO – stacji partnerskich – zakładamy bowiem, że pod logo bp będą operować tylko obiekty o najwyższej klasie i standardzie. Cały czas otwieramy nowe stacje partnerskie. Większość nowo otwieranych stacji to obiekty nowo budowane” – powiedział Kucharski w rozmowie z ISBnews.
Przez wiele lat sieć stacji bp w Polsce rozwijała się w stabilnym tempie, powiększając się średnio o 15-20 stacji rocznie. Na koniec 2019 roku liczyła 575 placówek. Rok 2020 był pierwszym, w którym łączna liczba stacji bp nie wzrosła, a nawet lekko spadła (570 obiektów na koniec 2020 r.). W pierwszym półroczu 2021 r. ten trend jeszcze przyspieszył i na koniec czerwca 2021 r. na polskim rynku funkcjonowały 562 stacje z logo bp.
„Prowadzimy proces optymalizacji sieci także dostosowując się do ogromnych zmian infrastruktury drogowej w naszym kraju. Niektóre z dotychczasowych stacji, ze względu na lokalizację, przestały spełniać nasze oczekiwania, ale w ich miejsce planujemy pozyskiwać nowe. Nieustająco powiększamy również sieć stacji własnych i w ostatnim roku otwieraliśmy stacje również w czasie pandemii. Liczymy oczywiście na to, że rynek się ustabilizuje i będziemy mogli znacząco przyspieszyć tempo inwestycji” – zapewnił Kucharski.
Szef bp Polska podkreślił również, że pomimo pandemii i niekorzystnych okoliczności marżowych bp w Polsce zrealizowało szereg strategicznych inwestycji dotyczących oferty pozapaliwowej.
„Dynamicznie weszliśmy w rynek home delivery, czy – po sukcesie pilotażu – rozszerzamy listę stacji z konceptem Easy Auchan. Jeszcze w tym roku przed nami otwarcia kolejnych stacji własnych i partnerskich. Tę strategię będziemy też kontynuować w kolejnych latach” – podsumował.
Koncern bp, który rozpoczął działalność w Polsce w 1991 r., miał 570 stacji paliw na koniec 2020 r., co oznaczało drugą pozycję na rynku.
Źródło: ISBnews