Burda Media Polska złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek w sprawie przejęcia kontroli nad Shoko, podał Urząd. Shoko to platforma e-commerce prowadząca sklep Cocolita.pl.
Wniosek wpłynął 22 kwietnia, sprawa jest w toku.
„Zgłaszana koncentracja będzie polegać na przejęciu kontroli przez Burda Media Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie nad Shoko sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie” – czytamy w komunikacie.
Na początku tego tygodnia BurdaInternational poinformowała, że poprzez swoją polską spółkę Burda Media Polska przejęła większość udziałów w polskiej firmie Shoko – platformie e-commerce prowadzącej sklep Cocolita. Założyciel firmy, Hubert Górecki oraz zespół menedżerski będą nadal nią zarządzać, a spółka Shoko pozostanie osobnym podmiotem. Transakcja wymaga zgody UOKiK.
Jak wówczas podano, dzięki tej transakcji, BurdaInternational chce przyspieszyć transformację w kierunku firmy technologicznej i e-commerce, jednocześnie wzmacniając swój biznes konsumencki w Polsce, skupiony na segmentach beauty i lifestyle. BurdaInternational zapowiedziała, że zainwestuje w Polsce ponad 250 mln zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce.
Źródło: ISBnews