BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media, zainwestuje w Polsce ponad 250 mln zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce, podano w komunikacie.
„W ramach szerszej strategii inwestycyjnej w cyfrową przyszłość, BurdaInternational, poprzez swoją polską spółkę Burda Media Polska, przejęła większość udziałów w polskiej firmie Shoko – platformie e-commerce prowadzącej sklep Cocolita. Założyciel firmy, Hubert Górecki oraz zespół menedżerski będą nadal nią zarządzać, a spółka Shoko pozostanie osobnym podmiotem. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dzięki tej transakcji, BurdaInternational chce przyspieszyć transformację w kierunku firmy technologicznej i e-commerce, jednocześnie wzmacniając swój biznes konsumencki w Polsce, skupiony na segmentach beauty i lifestyle” – czytamy w komunikacie.
Cocolita.pl jest biznesem e-commerce z siedzibą w Rzeszowie, który oferuje szerokie portfolio produktów kosmetycznych.
„Polska zawsze była dla nas kluczowym rynkiem, a teraz staje się jeszcze ważniejsza ze względu na nasz 5-letni plan inwestycyjny o wartości ponad 250 mln zł. Planujemy stworzenie w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, dzięki któremu powstaną nowe, wartościowe miejsca pracy, a Polska stanie się nowym domem dla naszego centrum innowacji. Przejęcie Cocolita otwiera naprawdę ekscytujące perspektywy dalszego rozwoju na rynku konsumenckim w Polsce. Podczas gdy działalność wydawnicza pozostaje ważnym elementem aktywności Burda Media Polska i stanowi integralną część długoletniej rynkowej obecności, ta inwestycja umożliwi przyspieszenie transformacji cyfrowej naszej firmy. Cieszę się na perspektywę współpracy z nowymi kolegami i koleżankami z Cocolita” – powiedział prezes BurdaInternational Martin Weiss, cytowany w komunikacie.
„Bardzo cieszymy się z nowego etapu w rozwoju naszej firmy i z możliwości, jakie do naszego biznesu wnosi BurdaInternational. Mamy ambitne plany rozwoju i pełne wsparcie ze strony naszego nowego partnera. Jego duże doświadczenie w świecie mediów z pewnością odegra kluczową rolę w realizacji naszych planów rozwojowych. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do cyfrowej transformacji BurdaInternational” – dodał założyciel i prezes Shoko, właściciela Cocolita Hubert Górecki.
BurdaInternational zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media, obecnej w 16 krajach. Firma zatrudnia 2 400 pracowników i jest właścicielem 250 marek medialnych. W Polsce, BurdaInternational obecna jest od 25 lat poprzez firmę Burda Media Polska i posiada szerokie portfolio tematyczne ponad 60 produktów dla odbiorców w każdym wieku, w tym magazyny i najnowocześniejsze produkty cyfrowe. Treści tworzone przez Burda Media Polska docierają każdego miesiąca do ponad 23 milionów osób w Polsce.
Cocolita jest platformą e-commerce oferującą szerokie portfolio produktów kosmetycznych. Cocolita.pl skupia się na markach już uwielbianych przez klientki i klientów, jak i na tych, które dopiero budują swoją popularność.
Źródło: ISBnews