Grupa CCC poda finalną weryfikację guidance po zakończeniu sezonowego szczytu sprzedaży, poinformowała spółka. Grupa chce zejść poniżej 1 mld zł zapasów w Modivo na koniec 2023 r. Ocenia perspektywy na 2023 r. jako „solidny offline i słabość online”.
„Realizacja rocznego guidance pod wpływem osłabionego konsumenta i wyzwań branży e-commerce, finalna weryfikacja guidance po zakończeniu sezonowego szczytu sprzedaży” – czytamy w prezentacji wyników.
Z prezentacji wynika też, że prognoza przychodów na 2023 r. jest w „realizacja/blisko realizacji”, zaś marża EBITDA jest „poza guidance”
W sierpniu spółka podawała, że Grupa CCC liczy na poprawę wyników finansowych, w tym marży brutto, w II półroczu 2023 oraz w 2024 r., i podtrzymała prognozy 10,2-11 mld zł przychodów oraz 10-12% marży EBITDA na 2023 rok.
Spółka podała też wcześniej, prezentując wstępne szacunkowe dane, że odnotowała 213 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. roku obrotowego 2023 (sierpień-październik 2023) wobec 171 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 248 mln zł wobec 192 mln zł. Przychody w III kw. r.obr. wyniosły 2 418 mln zł wobec 2 422 mln zł rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.
Źródło: ISBnews