CCC uruchomił sklep internetowy w Rumunii, podała spółka. W 2020 roku planowane jest również udostępnienie aplikacji mobilnej CCC w Rumunii i dalszy rozwój kanałów cyfrowych dla klientami na Węgrzech oraz w Austrii.
„Platforma sprzedaży online CCC rozwija się dynamicznie na wszystkich rynkach, na których ją wprowadziliśmy. Rumunia to jeden z naszych trzech najważniejszych krajów, na którym zgodnie z przyjętą strategią GO.22 chcemy zwiększać udziały rynkowe. W Rumunii realizujemy solidną sprzedaż zarówno w tradycyjnym kanale jak również poprzez online, co widzimy na przykładzie marki eobuwie, która jest na tym rynku od 2015 roku, a w 2019 roku zanotowała dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Sprzedaż wielokanałowa zapewnia lepsze i szersze dotarcie do klienta oraz większe bezpieczeństwo działalności. Społeczność rumuńska jest silnie zorientowana na modę, a e-commerce notuje tam jedne z największych wzrostów w Europie. Widzimy ogromny potencjał w tym rynku” – powiedział dyrektor ds. rozwoju omnichannel Jakub Jasiński, cytowany w komunikacie.
Grupa CCC w 2020 planuje start e-commerce na witrynie ccc.eu w kolejnych krajach swojej działalności (Węgry, Austria).
„W Rumunii CCC posiada obecnie 71 sklepów stacjonarnych. W 2019 roku Grupa CCC miała wg ok. 5% udziału rumuńskiej branży obuwniczej i pozycję nr 2. Obecnie działają tam cztery kanały sprzedaży: sklepy stacjonarne CCC, sklep online eobuwie.pl (epantofi.ro), platforma online mody premium Modivo oraz sklep online ccc.eu” – czytamy także.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews