Allegro wprowadza ekologiczne opakowania do swojej oferty i stawia sobie za cel, by do 2022 roku co najmniej 2,5 mln przesyłek zamawianych miesięcznie na platformie było wysyłane w ekologicznych opakowaniach, podała spółka. Aby zapewnić sprzedawcom dostęp do certyfikowanych produktów, platforma nie będzie czerpała zysku z ich sprzedaży, podkreślono.
„Klienci Allegro coraz częściej zwracają uwagę na to, w jaki sposób zostało zapakowane ich zamówienie. Aspekt ekologiczny pojawia się w komentarzach wystawianych po zakupie i staje się dla sprzedających sposobem na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i pomóc sprzedawcom – zwłaszcza małym i średnim – podnieć atrakcyjność ofert, wprowadzamy ofertę ekologicznych opakowań. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują dostęp do materiałów świetnej jakości w bardzo konkurencyjnych cenach” – powiedział dyrektor DEX w Allegro Łukasz Szczepański, cytowany w komunikacie.
Platforma pracuje nad tym, aby wszystkie produkty wysyłane przez oficjalny sklep Allegro były pakowane z wykorzystaniem ekologicznych kartonów, papierowych wypełniaczy i taśm. Opakowania, które stosuje platforma posiadają międzynarodowe certyfikaty, które potwierdzają, że surowce wykorzystane do ich produkcji pochodzą z recyclingu, zostały pozyskane w sposób zrównoważony w całym łańcuchu oraz nadają się do ponownego recyklingu, podano także.
Aby wesprzeć sprzedawców, platforma wykorzystuje efekt skali. Zamawiając duże ilości opakowań i materiałów niezbędnych do zapakowania przesyłki, może zaoferować odbiorcom bardzo atrakcyjne ceny, podkreślono w materiale.
„Troska o środowisko jest jednym z priorytetów rozwiązań logistycznych wprowadzanych przez Allegro. Już w 2021 roku platforma wprowadzi innowacyjne rozwiązania, które skrócą czas dostawy i wzmocnią alternatywę dla wysokoemisyjnych przesyłek kurierskich. Sprzedający będą mogli korzystać z nowej usługi logistycznej, która obejmuje magazynowanie, pakowanie i nadawanie przesyłek w opakowaniach ekologicznych, a kupujący skorzystają z nowoczesnych i przyjaznych ekologicznie automatów paczkowych Allegro” – zapowiedziała spółka.
„W marcu 78,5% polskich użytkowników internetu odwiedziło strony Allegro. Oferujemy przestrzeń dla 128 tys. przedsiębiorców i 13 mln stałych klientów. Wspólnie dążymy do znacznego obniżenia liczby odpadów i poprawy jakości materiałów wykorzystywanych do pakowania przesyłek. Rozpoczynamy kampanię, która będzie zachęcała, edukowała oraz wspierała sprzedawców i klientów w wyborze opakowań przyjaznych środowisku” – podsumowała head of public affairs i sustainability w Allegro Marta Mikliszańska.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews