Digital Network zakłada 10-15% średnioroczne tempo rozwoju sieci ekranów cyfrowych, poinformowała ISBtech prezes Digital Network Agnieszka Godlewska. Priorytetem są przede wszystkim akwizycje lokalizacji premium. Przewiduje także dynamiczne zwiększanie marży i zysków.
„Plany spółki na 2024 zakładają dalszą rozbudowę sieci ekranów cyfrowych. Obecnie obejmuje ona ponad 20 tys. nośników digital, zdywersyfikowanych pod względem wielkości i lokalizacji na terenie całego kraju, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji premium w największych aglomeracjach miejskich. Tempo rozwoju sieci jest planowane na średniorocznym poziomie pomiędzy 10 a 15%” – powiedziała ISBtech Godlewska.
W 2023 roku spółka uruchomiła nowe lokalizacje w centralnych punktach miast m.in. w Warszawie, Katowicach i w Łodzi, a na początku października zawarta została 5-letnia umowa obejmująca 500 lokalizacji Poczty Polskiej.
„Jeśli chodzi o strategię dalszego rozwoju sieci, to zakłada ona przede wszystkim akwizycję lokalizacji premium w punktach oznaczających się największym ruchem samochodowym oraz w pobliżu ikonicznych lokalizacji. Plany spółki na 2024 roku zakładają wzrost wykorzystania dostępnego inventory, czyli czasu reklamowego na ekranach emitenta. W ramach strategii planowany jest systematyczny wzrost sprzedaży czasu reklamowego w tempie 10% rocznie zarówno na lokalizacjach już zamontowanych, jak i na nowo instalowanych, ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania reklamodawców w drodze akwizycji bezpośredniej, zapewniającej wyższe marże. Przewidujemy także dynamiczne zwiększanie marży i zysków” – wymieniła prezes.
„Działalność emitenta charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami operacyjnymi działalności z uwagi na stałe optymalizowanie kosztów zarządzania siecią ekranów (online), dużą pojemnością pętli emisyjnych, dających możliwość dalszego zwiększania przychodów, co jest możliwe bez ponoszenia istotnych nakładów na inwestycje capex (efekt hockey stick)” – zaznaczyła Godlewska.
„Działamy na wzrostowym rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital OOH), notującym każdego roku 20-30% dynamikę. Według przewidywań analityków rynku, trend wzrostowy utrzyma się przez kolejne lata co oznacza, iż segment reklamy cyfrowej powinien rosnąć pomiędzy 20 a 30% do 2026 roku (średnioroczny wskaźnik wzrostu CAGR 25,6%). Kolejnym czynnikiem rynkowym stymulującym wzrostu segmentu Digital OOH będzie stabilny wzrost cen usług na całym rynku reklamowym w Polsce o ok. 10% rocznie” – dodała prezes.
W jej ocenie, wśród pozostałych czynników, które powinny mieć korzystny wpływ na wyniki finansowe oraz rozwój emitenta jest światowy trend wykorzystywania cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital OOH) do promowania proekologicznych rozwiązań z obszaru Smart City, dostarczających dodatkowe benefity dla przestrzeni miejskiej (informacja, edukacja, zwiększanie ruchu turystycznego).
„Nieprzerwanie od 2021 roku, spółka notuje dynamiczne wzrosty przychodów i zysków, a rentowność operacyjna przekracza 30%. Spółka ma za sobą bardzo udany rok. Potwierdziła to prognoza wyników finansowych ogłoszona w listopadzie 2023. Zgodnie z prognozą, przychody ze sprzedaży mają wynieść 60,7 mln i będą o 25,5% wyższe w porównaniu ze sprzedażą osiągniętą w 2022 roku. Zysk na działalności operacyjnej ma wzrosnąć rok do roku o 37,7% do poziomu 20 mln zł. Według prognozowanych danych EBITDA osiągnie wartość 30 mln zł (wzrost o 26,6% r/r), a zysk netto wyniesie 22 mln zł (wzrost o 101,9% r/r). Pod koniec stycznia spółka poinformowała o wstępnych przychodach za IV kw. 2023 rok, które wyniosły 22,8 mln zł i były wyższe o 41% niż rok wcześniej. W całym roku spółka szacuje sprzedaż na poziomie 64,3 mln zł (wzrost o 33% r/r), która przekroczy zakładaną prognozę o 6%. W przypadku wykonania prognozy, rentowność operacyjna wyniesie 33%, rentowność EBITDA na poziomie 50% a rentowność netto w wysokości 36%” – przypomniała Godlewska.
Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Zarządza siecią 20 000 ekranów LED oferując zasięgi reklamowe, dzięki którym dociera z kampaniami do 6,2 mln osób dziennie. Infrastruktura reklamowa spółki jest mocno zdywersyfikowana zarówno pod względem lokalizacji jak i wielkości nośników, dzieląc się na ekrany wewnętrzne (indoor) jak i zewnętrzne (outdoor). Ekrany zlokalizowane są zarówno w centrach miast, przy najbardziej ruchliwych arteriach komunikacyjnych, na dworcach kolejowych, lotniskach, jak i w galeriach handlowych, salonach prasowych i siłowniach.
Źródło: ISBnews