DPD Polska rozszerza flotę o 50 nowych pojazdów elektrycznych typu bus, które będą dostarczać przesyłki w centrach dużych i średniej wielkości miast, podała spółka. To największa własna flota e-pojazdów kurierskich na polskim rynku.
Pierwsze stacje ładowania samochodów zostały już zainstalowane w Krakowie i Kaliszu. Kolejne pojawią się m.in. w Gdańsku, Warszawie, Toruniu, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu. Rozwijanie alternatywnej floty pojazdów elektrycznych obok wdrażania nowego modelu logistycznego jest ważnym elementem strategii CSR firmy, która ma na celu zminimalizowanie wpływu działalności dystrybucyjnej na środowisko naturalne, podkreślono.
Elektryczne furgony dostosowane są do tras na terenach miejskich. Wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 136-koni mechanicznych oraz akumulator o pojemności 35,8 kWh. Ich czas ładowania przy wykorzystaniu klasycznego złącza (gniazdka 230V) wynosi ok. 8 godzin.
Międzynarodowa sieć kurierska DPDgroup zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. W tym celu rozszerzy flotę o 7 000 pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania, będzie monitorować jakość powietrza w wybranych miastach i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. Do 2025 roku Grupa zainwestuje łącznie ponad 200 mln euro, by podnieść jakość życia mieszkańców europejskich miast, wskazano w materiale.
„Rosnący e-commerce i potrzeby dystrybucyjne naszych klientów oraz utrzymywane ograniczenia w handlu stacjonarnym zwiększają popyt na usługi kurierskie. Coraz więcej kupujemy w sieci i coraz częściej zwracamy do e-sklepu artykuł, który nie spełnił naszych oczekiwań. Świadomi wyzwań związanych ze zmianami klimatu staramy się jednak działać tak, by spełniać oczekiwania konsumentów i jednocześnie maksymalnie ograniczać ślad węglowy. Stąd decyzja o stworzeniu własnej dużej floty samochodów typu 'plug-in'” – powiedział dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska Łukasz Zembowicz, cytowany w komunikacie.
Jak wynika z licznika elektromobilności uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, na koniec 2020 r. park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w Polsce wynosił zaledwie 839 sztuk.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje 7 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 2,6 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich.
Źródło: ISBnews