DPD Polska włączył do swojej sieci automaty SwipBox, służące do odbioru przesyłek kurierskich. Do użytku klientów indywidualnych oddawane są właśnie urządzenia zlokalizowane głównie w sklepach sieci Biedronka, podał SwipBox.
„Automaty paczkowe to uzupełnienie sieci DPD Pickup i uelastycznienie oferty DPD na ostatniej mili. Pomyślnie przetestowaliśmy urządzenia SwipBox zwiększające efektywność naszej sieci odbiorów i cieszymy się, że mogą już z nich korzystać mieszkańcy największych miast w Polsce” – powiedział prezes DPD Rafał Nawłoka, cytowany w komunikacie.
Pierwszy etap współpracy ze SwipBox zakłada pojawienie się automatów paczkowych w większych miastach, m.in. w Warszawie, Lublinie, Łodzi, Krakowie, w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Elblągu, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Rzeszowie. Docelowo urządzenia mają być dostępne na terenie całego kraju, podano także.
Opcja wyboru dostawy do automatów jest dostępna w sklepach internetowych współpracujących z DPD Polska i zintegrowanych z siecią DPD Pickup. Klienci mają możliwość wskazania jej jako miejsca dostawy lub przekierowania przesyłki na przykład podczas nieobecności w domu, przypomina operator.
„Jesteśmy dumni, że możemy rozwijać sieć naszych automatów w Polsce dzięki współpracy z tak uznaną marką, jak DPD Polska. Partnerstwo podniesie komfort oraz zwiększy wygodę użytkowników końcowych. Wzmocniony zostanie także cały rynek e-commerce w Polsce, dzięki dodatkowym opcjom dostawy przesyłek” – dodał dyrektor zarządzający SwipBox Polska Michał Czechowski.
SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software’owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Oddziały SwipBox zlokalizowane są w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach.
W Polsce odpowiada za wdrożenie automatów kurierskich, współpracujących na zasadach tzw. agnostycznej sieci – dostępnej dla każdego operatora logistycznego. Każdy element oferty SwipBox jest indywidualnie projektowany w celu minimalizowania kosztów operacyjnych partnerów przedsiębiorstwa. Celem nadrzędnym działalności SwipBox jest tworzenie rozwiązań realnie redukujących wpływ pierwszej i ostatniej mili kurierskiej na środowisko. Miejscem produkcji automatów SwipBox jest Dania.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje 7 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 2,6 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich.
Źródło: ISBnews