Ferro ocenia, że pozytywne trendy rynkowe były kontynuowane w III kw. br. i później, w związku z czym liczy, że cały 2021 r. będzie dla grupy udany pod kątem wyników finansowych, poinformowali ISBnews członkowie zarządu.
„Trendy widoczne w pierwszym półroczu były kontynuowane także w trzecim kwartale, który zwykle jest w naszej branży najistotniejszy w skali całego roku. Mamy do czynienia z satysfakcjonującym popytem na armaturę sanitarną i instalacyjną na rynku polskim, który jest już rynkiem dojrzałym i relatywnie ustabilizowanym, ale mimo to zyskujemy w udziały. Natomiast popyt na naszych zdywersyfikowanych rynkach zagranicznych, będących w różnych stadiach rozwoju, wykazuje jeszcze mocniejsze tendencje wzrostowe” – powiedział wiceprezes i dyrektor sprzedaży Zbigniew Gonsior w rozmowie z ISBnews.
„Bardzo dobrą sprzedaż notuje także nowy segment, czyli ekologiczne źródła ciepła, w którym prym wiodą produkty z oferty Termetu. Wiążemy spore nadzieje z wyjściem z tą ofertą na rynki zagraniczne. Pracując nad naszą ofertą, wprowadziliśmy także plasowaną w wyższym segmencie rynkowym markę FDESIGN. Produkty od kilku tygodni są dostępne w kilkudziesięciu salonach łazienkowych na terenie całej Polski i spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów” – dodał Gonsior.
Spółka była bardzo zadowolona z wyników osiągniętych w I półroczu i liczy na udany cały 2021 r.
„Obecnie jesteśmy w trakcie zamykania finansowego trzeciego kwartału – publikację sprawozdania planujemy 29 listopada. Na bieżąco analizujemy otoczenie kosztowe tak, by móc płynnie dostosowywać do niego nasze cenniki i dbamy o odpowiedni do skali działalności grupy poziom kapitału obrotowego oraz bezpieczne poziomy wskaźników zadłużenia. Analizy rynkowe wskazują na to, że popyt pozostaje w naszej branży silny. Końcówka roku może być oczywiście pewną niewiadomą, biorąc pod uwagę m.in. rozwój kolejnej fali pandemii czy zachowanie kursów walut, niemniej jesteśmy ostrożnie optymistyczni i liczymy, że cały rok 2021 będzie dla grupy udany pod kątem wyników finansowych” – oceniła CFO Olga Panek.
Zarząd poinformował także, że kontynuuje prace nad strategią i będzie gotowy do ogłoszenia zrewidowanych założeń strategii w I połowie przyszłego roku.
„Prace nad strategią trwają w grupie właściwie w trybie ciągłym, analizujemy to, co dzieje się na rynku, uwzględniamy integrację przejętych spółek. Strategicznie priorytetowa jest dla nas kwestia kompleksowości oferowanych rozwiązań – zarówno 'dla domu’, jak i dla odbiorców w kanale profesjonalnym m.in. architektów, projektantów, instalatorów i deweloperów – oraz rozwój nowego segmentu, czyli ekologicznych źródeł ciepła. Chcemy także w dalszym ciągu intensyfikować rozwój w segmencie armatury sanitarnej i instalacyjnej. Chcemy, aby Grupa Ferro zwiększając skalę działalności pozostała podmiotem zdolnym do szybkiego reagowania na to, co dzieje się na rynku – zarówno od strony kosztowej, jak i nadarzających się okazji biznesowych od strony popytu. Aktualizując strategię, uwzględniamy także kolejne potencjalne transakcje M&A oraz możliwe do osiągnięcia cele finansowe. Zakładamy, że będziemy gotowi do ogłoszenia zrewidowanych założeń strategii w pierwszej połowie przyszłego roku” – wyjaśnił w rozmowie z ISBnews prezes Wojciech Gątkiewicz.
Jednocześnie spółka nadal analizuje lokalizację dla potencjalnej inwestycji logistycznej za granicą.
„Transport i logistyka to od czasu wybuchu pandemii bardzo newralgiczne obszary dla niemal każdej branży. W naszym przypadku nie jest inaczej, zwłaszcza że skala działalności Grupy Ferro dynamicznie rośnie. Wzrost sprzedaży zagranicznej i ekspansja geograficzna przybliżają nas do decyzji o otwarciu kolejnego centrum logistycznego. Analizujemy ten temat od dłuższego czasu, biorąc m.in. pod uwagę kierunki planowanego rozwoju i oczekiwania odnośnie do dynamiki sprzedaży na poszczególnych rynkach. Skłaniamy obecnie się ku lokalizacji w jednym z krajów na południu obszaru, na którym operujemy. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji, ale zakładam, że powinno to nastąpić w najbliższych miesiącach” – powiedziała wiceprezes i COO Aneta Raczek.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.
Źródło: ISBnews