Flixbus uruchomi pięć linii międzynarodowych z Warszawy i Berlina do krajów bałtyckich od 16 lipca br., poinformował zarządzający FlixBusa na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę Michał Leman. Uwzględnią one kilkanaście miast Litwy, Łotwy i Estonii, w tym wszystkie trzy stolice oraz kilka miast w Polsce.
„Połączymy wszystkie stolice krajów bałtyckich oraz Warszawę i Berlin, by umożliwić mieszkańcom krajów bałtyckich dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa” – powiedział Leman podczas konferencji prasowej.
„Nasz plan był znacznie większy, ale w obecnych czasach postanowiliśmy robić jeden krok naraz. Rozważymy otwarcie kolejnych linii w przyszłości, mamy na to plany, ale najpierw zobaczymy, jak obecne będą się rozwijać” – dodał.
Wszystkie linie są linie całoroczne. Uruchomienie ich przewoźnik planował w I poł. 2020 r., co opóźniło się z powodu pandemii. Teraz jest dobry moment na ekspansję, bo kraje bałtyckie stosunkowo szybko sobie poradziły z pandemią, a popyt na podróże stopniowo rośnie, podkreślił Leman.
Pierwszym lokalnym partnerem autobusowym FlixBusa w krajach bałtyckich została firma Ollex z Wilna (Litwa), która obsłuży większość nowych połączeń. Przedłużoną linię z Berlina przez Warszawę do Wilna w dalszym ciągu będzie obsługiwał Żak Express.
Nowo otwierane linie są następujące (wymieniono najważniejsze przystanki):
- Ryga – Wilno – Białystok – Warszawa,
- Kowno – Białystok – Warszawa,
- Ryga – Szawle – Kowno – Suwałki – Warszawa,
- Tallin – Parnawa – Ryga – Ryga Port Lotniczy – Szawle – Kowno – Suwałki – Warszawa,
- Wilno – Kowno – Białystok – Warszawa – Poznań – Berlin.
FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku – również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.
Źródło: ISBnews