Fortum zdecydowało się dokonać przeglądu opcji strategicznych, wraz z możliwą sprzedażą, obszaru Consumer Solutions, podała spółka. Na podstawie wstępnej oceny uznano, że ten obszar biznesowy mógłby się lepiej rozwijać oraz mieć większy potencjał do podnoszenia swojej wartości w ramach innej struktury własnościowej, wskazano.
„Consumer Solutions odpowiada w Fortum za sprzedaż detaliczną energii elektrycznej i gazu w krajach nordyckich, Polsce i Hiszpanii, w tym za rozwój oferty, marketing, sprzedaż, obsługę klienta i fakturowanie” – czytamy w komunikacie.
W 2019 roku Fortum Consumer Solutions sprzedało łącznie 30,6 TWh energii i 4,1 TWh gazu przy porównywalnej EBITDA w wysokości 141 mln euro. Segment zatrudnia około 1 100 osób.
W lutym br. Fortum zdecydowało o przeglądzie aktywów ciepłowniczych oraz systemów chłodu sieciowego w Polsce, Estonii, na Litwie, Łotwie oraz w Järvenpää w Finlandii. W listopadzie konsorcjum inwestycyjne z udziałem Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) i Polskiej Grupy Energetycznej (PGE) złożyło wstępną niewiążącą ofertę nabycia aktywów ciepłowniczych należących do Fortum Holding w Polsce.
Fortum specjalizuje się w produkcji energii elektrycznej oraz ciepła w sposób efektywny i przyjazny dla środowiska. Oferuje również szeroki wachlarz specjalistycznych usług z obszaru energetyki klientom indywidualnym, instytucjom oraz producentom energii. Jest obecne głównie w krajach nordyckich, bałtyckich oraz Rosji i Polsce. W 2018 roku łączne przychody Fortum osiągnęły poziom 5,24 mld euro.
Źródło: ISBnews