Grupa Kęty zakłada wzrost wolumenu sprzedaży w Segmencie Wyrobów Wyciskanych (SWW) w III kwartale 2024 r., poinformował prezes Dariusz Mańko. Spółka spodziewa się również utrzymania presji na marże.
„Trzeci kwartał zawsze jest historycznie najlepszy dla Segmentu Wyrobów Wyciskanych, dla tego zakładamy wzrost wolumenów. Wprawdzie sytuacja popytowa nie jest zbyt dobra, ale chcemy zwiększać wolumeny i wypełniać moce produkcyjne, bo to naturalna przeciwwaga dla niskich marż obowiązujących w tym obszarze” – powiedział Mańko podczas telekonferencji.
W odniesieniu do perspektyw dla Segmentu Systemów Aluminiowych, prezes Grupy Kęty wyraził nadzieję, że „jest już tak źle, że może być tylko lepiej”.
„Jednak bardziej jesteśmy skoncentrowani na tym, że dużo jest jeszcze do zrobienia w Europie. To będzie dla nas kierunek, nawet jeśli nie będzie znaczącej poprawy koniunktury w Niemczech. Jesteśmy jeszcze na tyle małą spółą, że musimy zdobywać kolejne rynki w Europie bez względu na koniunkturę” – dodał Mańko.
Członek zarządu ds. finansowych Rafał Warpechowski zaznaczył, że na rynku nie widać na razie sygnałów ożywienia, a spółka nadal spodziewa się presji na marże w segmencie SWW.
„Kontynuujemy prace nad nową strategią, którą zgodnie z deklaracjami chcielibyśmy przedstawić do końca roku” – podsumował.
Grupa Kęty jest spółką dominującą dla grupy kapitałowej, prowadzącej działalność w ramach trzech segmentów operacyjnych: Segment Wyrobów Wyciskanych (SWW) Segment Systemów Aluminiowych (SSA) oraz Segment Opakowań Giętkich (SOG). Spółka jest notowana na GPW od 1996 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Jej skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 5,22 mld zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews