Grupa Maxima – właściciel działającej w Polsce sieci sklepów Stokrotka – wprowadza na rynek polski markę Barbora – największy internetowy sklep spożywczy w krajach bałtyckich, podała spółka.
W ofercie sklepu znajdą się produkty spożywcze i artykuły codziennego użytku, a jako pierwsi będą mogli składać zamówienia mieszkańcy Warszawy, zapowiedziano.
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na szybkie dostawy artykułów spożywczych spowodowanym pandemią, Barborta otworzyła nowe centra dystrybucyjne na Litwie, Łotwie i w Estonii, a także znacząco zwiększyła swój zespół. Prezesem nowo utworzonej spółki Barbora.pl zostanie Andrius Jurgelevičius, który jest związany z firmą od początku jej działalności i obecnie pełni w niej funkcję dyrektora handlowego, podano również.
„Zamierzamy wprowadzić na polski rynek to, co do tej pory zbudowaliśmy, wnikliwie przetestowaliśmy oraz udoskonaliliśmy w krajach bałtyckich, czyli wysoką jakość, szybką i wygodną dostawę produktów oraz prokliencką obsługę. W ubiegłym roku przechodziliśmy niezwykle dynamiczny rozwój, wprowadziliśmy wiele zmian, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć nasze możliwości i sprostać potrzebom szybko rosnącej bazy klientów. Nigdy nie ukrywaliśmy naszych ambicji związanych z ekspansją na inne rynki. Dlatego też, mając poczucie, że staliśmy się wystarczająco silni, zdecydowaliśmy się na uruchomienie naszej działalności w Polsce. Widzimy szereg podobieństw między rynkiem polskim i litewskim, dlatego doświadczenie zdobyte na rodzimym rynku chcielibyśmy wykorzystać także do rozwoju branży e-commerce w Polsce” – powiedział Jurgelevičius, cytowany w komunikacie.
Strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce będzie sieć Stokrotka, zarządzana przez Grupę Maxima. Spółka będzie również poszukiwać lokalnych dostawców, którzy mogą zaoferować klientom ciekawe produkty regionalne w różnych kategoriach. Otwarcie sklepu Barbora w Polsce wiąże się także z powstaniem nowych miejsc pracy. Planowane jest zatrudnienie blisko 500 osób – począwszy od pracowników administracyjnych i obsługi, po kurierów oraz dostawców, wynika także z materiału.
Grupa Maxima zrzesza sieci handlowe na Litwie, Łotwie, Estonii oraz w Bułgarii, a w Polsce jest właścicielem sieci Stokrotka. Barbora to największy internetowy sklep spożywczy w krajach bałtyckich. Jej obroty w 2019 r. wyniosły 50 mln euro.
Źródło: ISBnews