Grupa Modivo może i powinna rosnąć szybciej i bardziej rentownie niż rynek w tym roku, ocenia prezes CCC Marcin Czyczerski.
„Mamy świadomość, pod jaką presją pozostawała branża e-commerce multibrandowych w całym 2022 r. – jak bardzo miała pod górkę. W 2023 r. odwrócenie niekorzystnych tendencji w otoczeniu biznesowym towarzyszyć będzie też szereg działań optymalizujących po stronie operacyjnej. Przyjmujemy, że Grupa Modivo może i powinna rosnąć szybciej i bardziej rentownie niż rynek. A to za sprawą m.in. wspomnianego wcześniej roll-out marketplace, zakończenia migracji – to jest już na ostatnich etapach na nową platformę e-commerce i dalszej ekspansji sklepów hybrydowych. Mamy czym rosnąć na poziomie top-line. Dodatkowo ważną częścią biznesu staje się usługi reklamowe na platformie, z których korzysta obecnie już ok. 100 partnerów” – powiedział Czyczerski podczas wideokonferencji.
Dodał, że zwiększany jest udział wysokomarżowych marek własnych w strukturze przychodów marki Modivo; kontynuowane będą działania oszczędnościowe, zainicjowane w 2022 r. to jest ograniczenie ok. 90 mln zł kosztów – ten program w każdym kolejnym kwartale będzie coraz mocniej widoczny.
„Jest wiele argumentów za tym by rok br. był lepszy dla Modivo niż poprzedni – niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych. Takie są nasze ambicje by w br. powrócić do rentowności, które znamy z lat takich jak chociaż 2021” – podsumował.
CCC podało wcześniej, że według wstępnych danych, w IV kw. roku finansowego (listopad 2022 – styczeń 2023) przychody Grupy Modivo osiągnęły poziom 1,1 mld zł, tj. wyższy o blisko 7% r/r. Na wzrost sprzedaży w największym stopniu wpłynął szyld Modivo (+42%) oraz w sieć sklepów hybrydowych eobuwie.pl (+40%).
Modivo to europejski lider e-commerce sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów, który łączy ofertę eobuwie.pl oraz Modivo. Platformy sprzedażowe spółki dostępne są w kilkunastu krajach europejskich. W największych polskich aglomeracjach spółka prowadzi także sprzedaż stacjonarną. Większościowy akcjonariusz Modivo – CCC planuje IPO spółki.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
Źródło: ISBnews