Grupa PTWP odnotowała 3,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 2,14 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 4,05 mln zł wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody netto sięgnęły 11,16 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 5,22 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2021 r. spółka miała 3,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 3,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach netto w wysokości 20,49 mln zł w porównaniu z 17,94 mln zł rok wcześniej.
PTWP wyjaśnia, że zwiększyła swoje dochody dzięki koncentracji biznesu na portalach online, budowie platform e-commerce oraz wykorzystaniu nowych technologii także w działalności pozostałych spółek grupy – np. w interaktywnych transmisjach i organizacji eventów w formie hybrydowej, podano.
„Pierwsze półrocze było niezwykle dynamiczne w kontekście rozwoju naszej działalności. Bogatsi o pandemiczne doświadczenie podjęliśmy działania, które wpłynęły na wyraźną poprawę obecnych wyników finansowych oraz kolejnych, w dalszej perspektywie. W ich efekcie grupa PTWP osiągnęła prawie 3,6 mln zł zysku netto, podczas gdy II kwartał 2020 roku zakończyliśmy z 2,1 mln zł straty. W okresie pandemii mocno postawiliśmy na biznes online, stworzenie nowych platform e-commerce oraz organizację eventów w formie hybrydowej. Nasze działania pozytywnie przełożyły się na dynamikę wzrostu przychodów w ostatnich miesiącach. Liczymy na równie dobrą drugą połowę 2021 roku” – powiedział prezes PTWP Wojciech Kuśpik, cytowany w komunikacie.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. W jej strukturach znajdują się także podmioty działające w branży e-commerce – Property Stock i Giełda Rolna. Spółka grupy jest także organizatorem eventów stacjonarnych, hybrydowych i online, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy, przypomniano.
„Serwisy internetowe grupy PTWP mają za sobą bardzo dobry okres. Notujemy zarówno wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników – do 8 mln UU, jak i przychodów. Tak dobre statystyki naszych portali sprawiły, że podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu działań w internecie w obszarze online i digital. W najbliższym czasie głównie chcielibyśmy skupić się na rozwoju i wprowadzaniu nowych projektów online” – dodał Kuśpik.
W grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu zadecydują akcjonariusze na NWZA, które zaplanowane jest na 26 sierpnia br. Maksymalna wielkość programu to 4% obecnego kapitału zakładowego. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r., zakończono.
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka grupy kapitałowej PTWP, działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to cztery obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność grupy.
Źródło: ISBnews