Indigo Nails Lab podpisała roczny kontrakt na dystrybucję produktów na rynek hiszpański przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), a jej kosmetyki będą dostępne m.in. w Walencji, Cordobie, Maladze i Sevilli, podała Agencja.
„Nawiązanie relacji biznesowej z zagranicznym partnerem to długotrwały proces. Dlatego, bardzo cieszymy się, że zorganizowana przez nas misja zapoczątkowała współpracę pomiędzy Indigo Nails a dystrybutorem z Hiszpanii. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli poinformować o wejściu na rynek hiszpański kolejnych polskich marek kosmetyków” – powiedział kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Madrycie Wojciech Łopatkiewicz, cytowany w komunikacie.
Firma produkuje i dystrybuuje lakiery hybrydowe, akcesoria do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki z branży Home SPA (balsamy, kremy, peelingi) do 44 krajów na świecie – na teren całej Europy, do Południowej Afryki, Australii, USA, ZEA i wkrótce do Ameryki Łacińskiej. Indigo Nails prowadzi ponad 100 salonów firmowych na całym świecie.
„Cieszy nas współpraca z PAIH – to już kolejny raz, kiedy dzięki wsparciu Agencji pozyskujemy kontrahenta w naszym sektorze. Hiszpania jest dla nas istotnym kierunkiem – traktujemy ją jako bramę do ekspansji Ameryki Centralnej i Południowej. W tym celu tworzymy narzędzia promocyjne dedykowane dla klientek hiszpańskojęzycznych – kanał edukacyjny na serwisie YouTube prowadzony w języku hiszpańskim, którego celem będzie popularyzowanie produktów naszej marki. Jesteśmy mocno sfokusowani na to, aby zaznaczyć naszą obecność na półwyspie Iberyjskim oraz w krajach latynoskich. Wiemy, że się uda – również dzięki wsparciu PAIH” – powiedziała wiceprezes Indigo Nails Magdalena Malaczyńska.
Wizyta hiszpańskich dystrybutorów została zorganizowana przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Madrycie we współpracy z Polsko-Hiszpańską Izbą Gospodarczą (PHIG). Obejmowała ona szereg spotkań b2b z polskimi producentami, zwiedzanie fabryk producentów kosmetyków, jak również udział w organizowanym w tym czasie Forum Kosmetycznym w Warszawie, podała Agencja.
Jak podaje Agencja, Hiszpania jest jednym z czołowych producentów i eksporterów kosmetyków na świecie i piątym co do wielkości rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej. W 2020 roku import kosmetyków wyniósł 3,34 mld euro w przeważającej większości z Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec. Wydatki na kosmetyki w ubiegłym roku wzrosły o 2,6% r/r do 8,2 mld euro, dając wynik 170 euro na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 euro.
„Mamy nadzieje, że ten sukces Indigo pozwoli na dalszą promocję polskiego sektora kosmetycznego na Półwyspie Iberyjskim i zachęci kolejne marki made in Poland do kontaktu z lokalnymi dystrybutorami” – podsumowała menedżer Centrum Obsługi Przedsiębiorstw PAIH Maja Justyna.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
Źródło: ISBnews