Grupa InPost szacuje wzrost rynku e-commerce w Polsce na „niskie kilkanaście” procent r/r w 2023 r., poinformował CFO Adam Aleksandrowicz.
„W całym roku spodziewamy się wzrostu rynku na poziomie niskich 'nastu’ procent” – powiedział Aleksandrowicz podczas wideokonferencji.
Dodał, że podobną dynamikę będzie miał sam IV kwartał br.
W komunikacie prasowym na temat wyników za III kwartał spółka podała, że październik przyniósł dobre sygnały o poziomie sprzedaży, po słabym zakończeniu III kwartału. InPost przewiduje, że dynamiki wzrostu wolumenów w IV kwartale rok do roku dla Grupy, będą zbliżone do wzrostów osiągniętych w III kwartale 2023 roku.
„Po wrześniu, który był na wszystkich rynkach europejskich […] miesiącem trudnym, ze względu na słaby wynik segmentu mody, dynamiki rok do roku w październiku bardzo istotnie urosły na wszystkich rynkach. […] Październik pokazuje, że jest wyraźne odbicie, jeśli chodzi o konsumenta, o popyt i o wolumeny, więc należałoby patrzeć na to optymistycznie. Ale trudno przesądzać, bo jeszcze sporo przed nami” – powiedział CFO podczas konferencji.
„Dla nas każdy rynek jest trochę inną historią. Mówiąc o Polsce można powiedzieć, że jesteśmy w dużej mierze odbiciem rynku i rzeczywiście nasze wyniki są w dużej mierze benchmarkiem, papierkiem lakmusowym stanu rynku i stanu konsumenta […] Widzimy odbicie w Polsce, nie tylko w modzie, ale we wszystkich branżach. Popyt konsumencki we Francji jest bardzo słaby i przytłumiony, […] natomiast wyraźne spowolnienie rzeczywiście widać w Wielkiej Brytanii” – dodał.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews