Grupa InPost rozszerzyła grupę portów lotniczych oferujących usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa o Modlin, Radom i Zieloną Górę, podała spółka.
„Innowacyjne rozwiązania InPost, które mają na celu ułatwianie życia klientom w codziennych sytuacjach, trafiły na kolejne lotniska. Coraz więcej pasażerów wybiera nasze rozwiązanie, aby uniknąć konieczności wyrzucenia wartościowych przedmiotów, które zostały zakwestionowane podczas kontroli bezpieczeństwa. Klienci oczekują, że maszyny Paczkomat będą dostępne jako standard w każdym porcie lotniczym, ponieważ umożliwiają proste, szybkie i wygodne nadawanie przesyłek bezpośrednio z terminala, z którego rozpoczynamy naszą podróż” – powiedział dyrektor biura ekspansji InPost Waldemar Brzoska, cytowany w komunikacie.
Przedmiot, który zostanie zakwestionowany podczas kontroli bezpieczeństwa, a jego właściciel zdecyduje się na usługę Paczkomat, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio okleić. Następnie pasażer w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia. Przesyłkę nadaje się przez aplikację InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres, wyjaśniono.
Do tej pory Paczkomaty były dostępne na lotniskach w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews