Zmiana nazwy K2 Holding na Fabrity Holding – uchwalona przez walne zgromadzenie – została zarejestrowana przez KRS, podała spółka. Zmiana ta ma związek z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych, podkreślono.
„Software house Fabrity to obecnie nasz motor rozwoju, największy i najbardziej zyskowny biznes. Dlatego zależy nam, aby nazwa całej grupy notowanej na GPW – a więc istotna z perspektywy inwestorskiej – odzwierciedlała dominującą rolę Fabrity w wynikach już teraz oraz strategiczne znaczenie biznesu software dla dalszego rozwoju Grupy. Oczywiście, spółki marketingowe (K2 Create i K2 Precise) będą wciąż funkcjonować pod szyldem K2 – znanym i cenionym w swojej branży. Nie planujemy żadnych dodatkowych 'rebrandingów'” – powiedział prezes Fabrity Holding Paweł Wujec, cytowany w komunikacie.
Konsekwencją zmiany firmy spółki notowanej na GPW będzie zmiana tickera giełdowego, pod jakim notowane są akcje. K2H zostanie zastąpione przez FAB, podano także.
W zeszłym roku przychody operacyjne Fabrity stanowiły już blisko 70 przychodów operacyjnych całej Grupy, a udział Fabrity w oczyszczonym skonsolidowanym zysku operacyjnym zbliżył się do 74%. Przychody operacyjne zwiększyły się w roku 2022 o 34%, a EBIT o 45% r/r. W porównaniu z 2019 rokiem przychody operacyjne tej spółki wzrosły aż o 187%, a jej zysk operacyjny o 248%, wskazano też w informacji.
„Fabrity konsekwentnie realizuje skuteczną strategię wzrostu w skali międzynarodowej. Mamy wysoko postawione ambicje, zadowolonych i lojalnych klientów oraz potencjał długoterminowego rozwoju, który nie ma ograniczeń” – skomentował wiceprezes Fabrity Holding i prezes Fabrity sp. z o.o. Tomasz Burczyński.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana – obok spółki holdingowej działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50% udziałów. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews