Kaufland objął usługami pocztowymi wszystkie sklepy sieci (dotychczas były dostępne w ponad 100 marketach), podał Kaufland Polska. Jak podkreśla członek zarządu Marcin Łojewski, uruchomienie usług pocztowych „stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe”.
„W dobie pandemii wzrosła popularność zakupów online, a co za tym idzie miejsc, w których można skorzystać z usług pocztowych. Potwierdzeniem tego jest m.in. ponad 71 000 paczek, które klienci Kaufland nadali lub odebrali przy okazji zakupów od marca 2020 roku do 23 maja br. Jeszcze do niedawna usługa była dostępna w ponad 100 marketach sieci, ale już teraz mogą cieszyć się nią kupujący we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce” – czytamy w komunikacie.
Według sieci, można oczekiwać, że zwiększy się popyt na punkty pocztowe, którymi coraz częściej stają się sklepy spożywcze.
„Mamy świadomość, że to właśnie możliwość zrobienia kompleksowych zakupów oraz załatwienia wielu innych spraw w jednym miejscu, znacznie zwiększa komfort klientów. Dotyczy to także usług pocztowych. […] Na rynku handlowym obserwujemy tendencję uruchamiania tego typu działalności, która jednocześnie stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe. Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy i nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów” – powiedział Łojewski, cytowany w komunikacie.
Wdrożenie usług pocztowych pozwala sklepom na prowadzenie działalności również w niedziele niehandlowe, niezależnie od wielkości placówki – taką funkcję mogą pełnić zarówno sklepy osiedlowe, jak i duże dyskonty czy hipermarkety, podkreślono w materiale.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1 300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
Źródło: ISBnews