Liczba otwarć sklepów i remodelingu sieci Biedronka w 2021 roku może być na poziomie podobnym do roku obecnego, poinformowała poinformowała dyrektor finansowy Jeronimo Martins – właściciela sieci Biedronka – Ana Luisa Virginia.
„W następnym roku pandemia będzie z nami i liczba przeprowadzonych remodelingów i otwarć sklepów będzie zależała od tego, jak będzie się rozwijać sytuacja. Obecnie zakładamy, że Biedronka podtrzyma mniej więcej obecny poziom otwarć sklepów. […] Jeśli nie będzie restrykcji w sektorze budowlanym i ograniczeń w przemieszczaniu się osób, utrzymamy mniej więcej poziom obecny – być może zwiększymy ilość remodelingu ” – powiedziała Ana Luisa Virginia podczas telekonferencji.
„Uważam, że Biedronka będzie zawsze lepiej zachowywać się niż rynek lecz co jest absolutnie jasne. Nie wiemy jednak dokładnie, jak zachowa się rynek” – dodała dyrektor.
Jeronimo Martins podało wczoraj w komunikacie, że Biedronka, korzystając z mniej restrykcyjnego zarządzania kryzysem zdrowotnym w Polsce, szybko powróciła do oryginalnego planu i stara się zwiększyć tempo jego realizacji, aby nadrobić opóźnienia w ekspansji. Jeśli warunki w sektorze budowlanym pozostaną niezmienione, Biedronka spodziewa się dodać ok. 100 lokalizacji do swojej sieci w tym roku.
Jeronimo Martins podało też, że capex dla całej grupy na 12 miesięcy 2020 r. planowany jest na poziomie ok. 450 mln euro. W okresie I-III kw. 2020 r. capex grupy wyniósł 258 mln euro, z czego ok. 55% przypadało na Biedronkę.
W I-III kw. br. sieć Biedronka otworzyła 52 sklepy, zamknęła 7 i przeprowadziła 167 modernizacji. Na koniec września br. sieć Biedronka liczyła 3 047 placówek.
Źródło: ISBnews