Z bankowymi voicebotami 9,5 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało już ponad 40 mln razy, podał bank. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały 575 tys. godzin.
17 botów konwersacyjnych, działających obecnie w PKO BP, wspiera obsługę klientów i odciąża pracowników od wykonywania powtarzalnych zadań. Są też one jednym z istotnych elementów transformacji cyfrowej banku. Voiceboty wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do obsługi klientów na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów, podano.
„Z ogromną satysfakcją obserwujemy szybki wzrost liczby rozmów naszych botów z klientami. Chcemy, aby klienci byli zadowoleni z tego sposobu kontaktu z bankiem, dlatego stale rozwijamy boty i uczymy je nowych rzeczy. Mamy ambitne plany i widzimy wielki potencjał dalszego rozwoju, a 40 mln przeprowadzonych rozmów jest najlepszym dowodem naszego zaangażowania i świetną motywacją, aby dalej działać” – skomentował dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO BP Dawid Kin, cytowany w komunikacie.
Klienci PKO BP najczęściej kontaktują się z botem, który zajmuje się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje on interaktywne menu głosowe. Ten voicebot rozmawia na ponad 150 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 17 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi ponad 450 tys. konwersacji, wskazano w materiale.
„Z Asystenta głosowego w aplikacji IKO skorzystało już 3,2 mln użytkowników. Od momentu uruchomienia usługi przeprowadził 11 mln rozmów, obecnie jest to 1,4 mln dialogów miesięcznie. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 330 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym” – czytamy w komunikacie.
Z pomocą asystenta można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIK-iem, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie, wymieniono w materiale.
Asystent głosowy IKO umożliwia m.in. skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,52 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews