LPP chce mieć 2 mln m2 powierzchni na koniec 2023/2024, a celem na kolejne dwa lata jest 10-15% wzrostu powierzchni rocznie, podała spółka. Celem na 2024/2025 rok jest 2,3 mln m2 powierzchni, z czego 905 tys. m2 w Polsce, a 1 395 tys. m2 za granicą.
LPP planuje rozszerzyć obecność w Europie Zachodniej i na koniec 2023/24 mieć 84,6 tys. m2 oraz 56 sklepów, Z kolei w regionie SEE (Europa Południowo-Wschodnia) planowana powierzchnia na koniec 2023/24 to 522,6 tys. m2 i 537 sklepów, podano w prezentacji wynikowej.
„Cele na II poł. 23/24: Dalszy rozwój marki Reserved w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Zwiększenie powierzchni handlowej w Finlandii, rozwój młodszych marek. Otwarcia kolejnych salonów marki Sinsay na najmłodszym rynku Europy Zachodniej we Włoszech. Rentowny rozwój w Europie Zachodniej dzięki atrakcyjnym warunkom najmu, dostosowanym do aktualnej sytuacji na rynku powierzchni komercyjnych” – czytamy w prezentacji.
„Cele na II poł 2023/2024: Duży potencjał rozwoju sieci stacjonarnej, w szczególności w Rumunii, Bułgarii i Serbii. Otwarcia kolejnych salonów marki Sinsay w Grecji, najmłodszym stacjonarnym rynku regionu. Wykorzystanie zaplecza logistycznego w Rumunii do kontynuacji dynamicznego rozwoju online w regionie. Otwarcie sklepu internetowego w Bośni i Hercegowinie” – czytamy dalej.
Spółka wskazała na dalszy rozwój w w Wielkiej Brytanii (Londynie), jednej z ważniejszych lokalizacji pod względem budowania rozpoznawalności marki Reserved, gdzie drugi salon – w Londynie – otwarty został 29 sierpnia 2023 roku o powierzchni handlowej 1 983 m2. Kolejne dwa salony o łącznej powierzchni 3 915 m2 mają być otwarte do końca września 2023.
Spółka przypomniała, że 15 września 2023 roku nastąpiło otwarcie pierwszego salonu w Mediolanie o powierzchni handlowej 1 230 m2 (tylko kolekcja damska) i zaznaczyła, że rozwój we Włoszech nastąpi za sprawą kolejnych salonów Reserved – w I poł. 24/25 – oraz debiutu marki Mohito – w I poł. 24/25 – w Mediolanie.
„Łącznie we Włoszech wraz ze sklepami marki Sinsay na koniec I poł. 24/25 będzie ponad 20 salonów” – zapowiedziano także.
Na 31 lipca 2023 r. liczba sklepów Grupy wyniosła 2 141, czyli o 385 więcej niż rok wcześniej, z czego w Polsce było 1 090 (+106) a za granicą 1 051 (+279).
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews