LPP planuje zwiększyć sprzedaż w kanale internetowym do ponad 5 mld zł w roku obrotowym 2022/2023 (rozpoczętym w lutym br.) wobec 3,96 mld zł osiągniętych w poprzednim roku, podała spółka.
„Plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 […] z czego sprzedaż w kanale internetowym przekroczenie poziomu 5 mld zł” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W r.obr. 2021/2022 dzięki sprzedaży internetowej grupa osiągnęła 3 961 mln PLN przychodów, tj. 77,7% więcej niż rok wcześniej.
„Wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online to efekt zmian przyzwyczajeń klientów wynikający z trendu 'convenience’ (wygodnych zakupów). Trend ten zyskał na popularności w roku pandemicznym 2020, w którym w czasie zamknięć sklepów stacjonarnych zakupy internetowe stały się alternatywą wobec tradycyjnego kanału zakupu, a ich popularność nie osłabła w kolejnym roku. Sytuacja ta spowodowała, że przychody internetowe w 2021/22 stanowiły 28,2% sprzedaży naszej grupy oraz 27,8% przychodów Polski, wobec odpowiednio 28,4% i 32,0% rok wcześniej. Około 39% sprzedaży w kanale internetowym w 2021/22 wygenerowane było przez sprzedaż w Polsce” – czytamy dalej w sprawozdaniu.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews