Grupa LPP spodziewa się „znacząco wyższej” r/r marży brutto na sprzedaży w II kw. roku obrotowego 2024 (maj-lipiec 2024), podała spółka. Prognozy otwarć sklepów w II kw. wynoszą około 130 nowych salonów.
„Kolekcje letnie (jak wcześniej wiosenne) są przyjmowane pozytywnie przez klientów/klientki, dzięki czemu sprzedaż omnichannel Grupy w okresie 1 maja-10 czerwca wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 19% w walutach stałych. Bazując na bieżących danych, Grupa spodziewa się w II kw. 2024 znacząco wyższej r/r marży brutto na sprzedaży” – czytamy w prezentacji wynikowej.
Marża brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2023 wyniosła 47,9%, zaś w I kw. r.obr. 2024 sięgnęła 52,1%.
„Prognozy otwarć sklepów w drugim kwartale wynoszą około 130 nowych salonów, jednocześnie podtrzymane są plany otwarć ok. 700 sklepów dla całego roku 2024” – czytamy dalej.
W I kw. r.obr. Grupa dokonała otwarć 112 sklepów, w tym 71 dedykowanych marce Sinsay, podano także w prezentacji.
Na koniec kwietnia Grupa LPP posiadała 2 382 sklepy (wzrost o 337 r/r), z czego marki Sinsay – 1 041 (+255 r/r), Reserved – 363 (+13 r/r), Cropp – 378 (+29), House – 366 (+23 r/r) oraz Mohito – 234 (+17 r/r), wymieniono także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews