LPP uruchomiło na Słowacji magazyn typu Fulfillment Center do obsługi sprzedaży internetowej na rynkach Europy Środkowej, podała spółka.
Obiekt podzielony został na dwie części, pierwsza o powierzchni 17 tys. m2 w większości przeznaczona jest na operacje manualne. Druga (15 tys. m2) dedykowana jest pod rozwiązania automatyczne oraz operacje cross-dockowe towaru przeznaczonego do sieci salonów.
„Pod koniec zeszłego roku zrobiliśmy estymację przydatności dodatkowej powierzchni magazynu i podjęliśmy decyzję o uruchomieniu obiektu w powiększonej opcji wynoszącej 32 tys. m 2. Takie rozwiązanie daje nam możliwość wykorzystania obiektu w modelu cross-dock, który łączy operacje typowe dla obsługi sprzedaży internetowej z zaopatrzeniem sieci salonów stacjonarnych na terenie Europy Środkowej” – powiedział e-commerce fulfillment general manager LPP Sylwester Dmytriwski, cytowany w komunikacie.
Łączna powierzchnia składowa na ten cel obejmuje 2 040 miejsc paletowych. Dotychczasowa maksymalna liczba produktów, które weszły i wyszły z magazynu jednego dnia sięgnęła 152 000 sztuk, podano także.
„Nasz nowy obiekt magazynowy odegra kluczową rolę w sieci dystrybucyjnej LPP. Zapewnia najwyższy standard obsługi klientów naszych sklepów internetowych nie tylko na Słowacji, ale także w Czechach i na Węgrzech, choć nie wykluczamy, że zasięg działania magazynu zostanie poszerzony o kolejne kraje” – powiedział wiceprezes zarządu LPP Jacek Kujawa, cytowany w komunikacie.
Inwestycja daje możliwość zaoferowania wszystkim klientom marek LPP z regionu Europy Środkowej dostawy następnego dnia roboczego, a w niektórych lokalizacjach nawet dostawy tego samego dnia.
„W obiekcie docelowo znajdzie się m.in. pocket sorter wraz z systemem przenośników z tunelami kontrolnymi RFiD oraz tzw. shipping sorter, który zautomatyzuje proces wysyłki zamówień” – wymieniła spółka.
„Zastosowane w magazynie rozwiązania to najwyższy dostępny obecnie na rynku poziom automatyki magazynowej, który stawia LPP w czołówce firm, jakie zdecydowały się na ich wdrożenie. Przy naszej skali działania oraz perspektywach rynku Europy Środkowej, wdrożenie zaawansowanej automatyki magazynowej było koniecznością, która zapewni naszym klientom w Czechach, na Słowacji i Węgrzech błyskawiczną dostawę zamówionego towaru i istotnie zwiększy konkurencyjność naszej oferty na tych rynkach” – podsumował Kujawa.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews
Ważna inwestycja wspierająca rozwój LPP za granicą, który trzeba przyznać całkiem nieźle im idzie.
Bardzo ładnie się ta spółka rozwija. W końcu mamy poważnego gracza, który odważnie otwiera polskie sklepy zagranicą.