Działy handlowe Grupy Lubawa pracują wyjątkowo aktywnie na fali zainteresowania obronnym sprzętem specjalistycznym oraz materiałami reklamowymi. Grupa pracuje nad aktualizacją i wdrożeniem obecnej oraz sformułowaniem nowej strategii rozwoju, uwzględniającej szczególnie sytuację geopolityczną, dywersyfikację oferty, wzrost eksportu i dbanie o marżę, poinformował ISBnews prezes grupy Marcin Kubica.
„Pracujemy nad kolejną wieloletnią strategią w trybie ciągłym. Aktualna sytuacja geopolityczna i zjawiska kryzysowe są dynamiczne i przygotowujemy się do nich na wszelkich płaszczyznach działalności. Staramy się maksymalnie redukować ryzyka przez dywersyfikację oferty, obecność w wielu segmentach, czy to zależnych od budżetów państwowych, czy odbiorców biznesowych. Eksport jest dla nas priorytetem” – powiedział Kubica w rozmowie z ISBnews.
Prezes deklaruje, że strategia zostanie opublikowana niezwłocznie po jej sformułowaniu.
„Chcemy maksymalnie dywersyfikować rynki sprzedaży segmentu specjalistycznego Lubawy, który działa w branży obronności i sprzętu dla służb mundurowych. Zakładam utrzymanie marży w segmencie specjalistycznym i tkanin jako cel podstawowy, ze względu na aktualną dynamikę kosztów” – dodał prezes.
Przychody grupy sięgnęły niemal 200 mln zł w I półroczu. Segment tkanin (spółka zależna Miranda) wypracował 66 mln zł netto na relatywnie mniej marżowych produktach. „Mamy tu do czynienia ze zwiększonym popytem i pozyskiwaniem nowych klientów” – stwierdził prezes.
W segmencie materiałów reklamowych (spółka zależna Litex Promo) zanotowano zdecydowaną poprawę dzięki zwiększającemu się portfelowi klientów w różnych krajach i wzrostowi zamówień od dotychczasowych klientów z dobrą marżą. „Naszymi klientami są międzynarodowe firmy FMCG. Na ten moment trend jest rosnący” – skomentował Kubica.
Spółka ocenia, że korzysta na niepewności w zakresie łańcuchów dostaw uwzględniających dalekowschodnich konkurentów. Dzięki realizacji produkcji w pełni w Polsce, a więc na terenie Unii Europejskiej, oferuje swoim partnerom szybsze terminy realizacji i większą pewność dostaw.
W segmencie specjalistycznym Lubawa zanotowała „dobre półrocze” z realizacją znaczącego kontraktu dla rządowej agencji rezerw, zawartym jeszcze w ub.r.
„Zauważamy wzrost wydatków na obronność. Jest sporo projektów, w które aktywnie się angażujemy. Na kolejnych targach w kraju i na świecie promujemy nasze produkty m.in. nowej generacji ubranie przeciwwybuchowe i odłamkoodporne dla saperów. Nie odnotowywałem dotąd tak intensywnej pracy naszych zasobów handlowych jak obecnie” – podsumował Kubica.
Lubawa jest producentem sprzętu dla służb mundurowych oraz branży produktów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony pracowników oraz produktów turystycznych.
Źródło: ISBnews