Magdalena Kotlarczyk objęła stanowisko dyrektor polskiego oddziału Google, podała spółka. Kotlarczyk była do tej pory szefową sprzedaży Google Polska.
„Ostatni rok znacząco przyspieszył cyfrową rewolucję. W sieci pojawiło się więcej konsumentów, wiele osób po raz pierwszy skorzystało z usług cyfrowych. Dlatego to ogromna szansa dla naszej gospodarki. Wiele polskich firm i marek już podbija nie tylko rynek krajowy, ale i zdobywa klientów na całym świecie, wykorzystując najnowsze rozwiązania, które daje internet. Naszym celem jest, aby takich polskich firm było jak najwięcej, by rosły one jeszcze szybciej i by miały w Google dobrego partnera do rozwoju” – powiedziała Kotlarczyk, cytowana w komunikacie.
Magdalena Kotlarczyk dołączyła do Google w 2011 r., od 2017 r. była szefową polskiego działu sprzedaży. Karierę zawodową zaczynała w Procter & Gamble, gdzie zajmowała szereg stanowisk w biurach firmy w Europie. Pracując w Londynie, Genewie i Warszawie, odpowiadała m.in. za marketing produktów z segmentu zdrowia i higieny, a następnie kierowała działem digital marketingu w regionie Europy Środkowej.
Dotychczas funkcję szefa polskiego oddziału Google tymczasowo sprawował Artur Waliszewski, który łączył tę rolę ze stanowiskiem dyrektora biznesowego Google na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej dyrektor Google Polska była Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, która od lipca 2019 r. jest globalną dyrektorką działu Google for Startups.
Google w Polsce działa od 2006 roku. Warszawskie biuro jest centrum biznesowym firmy na cały region Europy Środkowo-Wschodniej oraz największym centrum inżynieryjnym Google Cloud w Europie. Od 2015 roku w Warszawie działa Google for Startups Campus – jeden z sześciu światowych ośrodków wspierających rozwój rodzimych młodych firm technologicznych. W kwietniu tego roku uruchomiono najnowszą inwestycję firmy w Polsce – region Google Cloud.
Źródło: ISBnews