Martin Sun obejmie od 1 września br. stanowisko dyrektora zarządzającego Huawei CBG Polska – jednej z trzech grup biznesowych Huawei, zajmującej się szerokim portfolio elektroniki użytkowej, podała spółka. Zastąpi on dotychczasowego dyrektora Jeffersona Zhanga, który z początkiem września dołączy do struktur Huawei w centrali firmy w Chinach.
„Objęcie stanowiska dyrektora zarządzającego Huawei CBG w Polsce to dla mnie wielki zaszczyt i wyzwanie. Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Huawei na świecie, mamy tutaj ambitne plany rozwoju i inwestycji w szereg kategorii produktowych, w tym laptopów, smartfonów, smartwatchy czy produktów audio. Nadal również będziemy inwestować w rozwój własnego ekosystemu Huawei Mobile Services i sklepu z aplikacjami AppGallery. Polski oddział Huawei to zespół ambitnych profesjonalistów i wierzę, że wspólnymi siłami osiągniemy zamierzone cele” – powiedział Sun, cytowany w komunikacie.
Martin Sun jest związany z firmą Huawei od ponad 9 lat. Przez ostatnie 2 lata pracował w Huawei CBG Polska, jako dyrektor odpowiedzialny za całość sprzedaży produktów marki w Polsce. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Huawei CBG w Maroko, a poprzednio – managera ds. sprzedaży w Pakistanie.
Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 mld ludzi. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group – odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze. Autorski sklep z aplikacjami – Huawei AppGallery – oferuje dostęp do ponad 96 tys. aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services.
Źródło: ISBnews