Plany Masterlease z Grupy PKO Banku Polskiego obejmują m.in. wzrost sprzedaży o 20% r/r w 2021 r. i zakupy inwestycyjne samochodów za ok. 250 mln zł w I półroczu br., poinformował prezes Tomasz Jabłoński.
„Liczymy, że klienci PKO BP będą korzystać z produktów Masterlease. W produktach z wysoką jakością [HRV] chcemy co najmniej podwoić to, co się udało w 2020 r. Jak to wykonać? Podjęliśmy decyzję, że w I półroczu dokonamy dużych zakupów inwestycyjnych. W zasadzie większość tych zakupów się zmaterializuje w tym kwartale” – powiedział Jabłoński podczas wideokonferencji prasowej.
„Chcemy osiągnąć także wzrost sprzedaży rok do roku o ok. 20%. W zależności od tego, jak się będzie rynek motoryzacyjny rozwijał, nasze aspiracje mogą być jeszcze wyższe” – dodał prezes.
Dyrektor departamentu strategii i rozwoju PKO Leasing Tomasz Otto poinformował z kolei, że celem Automarket.pl – platformy online Grupy PKO BP, oferującej nowe i używane samochody osobowe i użytkowe – jest sprzedaż 3 tys. pojazdów w 2021 r.
„3 tys. sprzedanych samochodów to jest liczba, z którą chcemy się zmierzyć w tym roku” – powiedział Otto.
W 2020 r. Masterlease miał 28,2 mln zł zysku netto wobec 2,9 mln zł straty rok wcześniej i 1,2 mln zł zysku w 2018 r. Masterlease należy do PKO BP od 2019 r.
Jabłoński poinformował także, że przypis składki ubezpieczeniowej do PKO Agencja Ubezpieczeniowa wyniósł 40 mln zł.
Grupa Masterlease z grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego działa na rynku CFM (Car Fleet Management), oferując m.in. wynajem długoterminowy, leasing z serwisem, wynajem krótkoterminowy i samochody poleasingowe. Masterlease obsługuje flotę ponad 33 tys. pojazdów.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
Źródło: ISBnews