Zarząd mBanku ocenia, że prawdopodobieństwo wystawienia banku na sprzedaż w perspektywie nowej strategii „jest relatywnie bardzo niskie”, poinformował prezes Cezary Stypułkowski.
„To nie jest w sferze decyzji zarządu banku, my jesteśmy wynajętymi gospodarzami kapitałów i aktywów. Raczej występujemy w funkcjach nie sprawczych. Akcjonariusze mogą podjąć decyzję w każdym kierunku, natomiast wydaje mi się, że w przewidywalnej przyszłości – takiej najbliższej – prawdopodobieństwo takiego scenariusza jest relatywnie bardzo niskie” – powiedział Stypułkowski podczas konferencji online w odpowiedzi na pytanie, czy w okresie nowej strategii bank zostanie znowu wystawiony na sprzedaż.
Nowa strategia Grupy mBanku na lata 2021-2025 zakłada m.in. wskaźnik koszty/dochody (C/I) na poziomie ok. 40% oraz wskaźnik ROE na poziomie powyżej 10% w 2025 r. Długoterminowym celem mBanku jest wypłata dywidendy na poziomie 50% zysku netto.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 180,14 mld zł na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews