Mennica Skarbowa sprzedała ok. 1,5 tony złota w I-III kwartale br., co oznacza wzrost o ok. 70% w skali roku. Udział kanału online w wolumenie sprzedaży, który niedawno wynosił kilkanaście procent – obecnie, w niektórych miesiącach znacznie przekracza 20%, podała spółka. Nadchodzące tygodnie powinny przynieść kolejne wzrosty, szczególnie w zakresie sprzedaży złotej biżuterii.
„Trwająca pandemia przyniosła wzrost zakupów online i rozwój tej formy sprzedaży, także w przypadku złota i biżuterii. Z jednej strony, cały czas mamy utrzymujące się na wysokich poziomach ceny kruszcu, które czynią go atrakcyjną lokatą kapitału, szczególnie w kontekście niskich stóp procentowych i szarżującej inflacji. Z drugiej, mamy trend społecznej izolacji, działania prewencyjne mające zahamować rozwój pandemii – wiele osób decyduje się w tym czasie na zakupy online” – powiedział prezes Mennicy Skarbowej Jarosław Żołędowski, cytowany w komunikacie.
Jak wskazał, w czasie wiosennego lockdownu mimo, że oddziały Mennicy Skarbowej były otwarte, duża część osób decydowała się na zakup przez internet i bezpieczną dostawę za pośrednictwem kuriera.
„Teraz, wraz z wracającymi obostrzeniami, znowu obserwujemy wzmożony ruch w naszych e-sklepach sprzedających nie tylko złoto inwestycyjne, ale także biżuterię” – dodał prezes.
Jak podano, udział zdalnych kanałów w wolumenie sprzedaży, który jeszcze niedawno stanowił kilkanaście procent, teraz niekiedy znacznie przekracza nawet 20% i systematycznie rośnie. Największą popularnością w e-sklepie Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe.
Jak podkreśla Weronika Teichert z jubiler.pl, partnerskiego sklepu Mennicy Skarbowej, w ostatnich tygodniach można również zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży biżuterii online, a nadchodzący okres świąteczny pozwala spodziewać się jeszcze większego zainteresowania klientów.
„Zbliżają się Mikołajki, Gwiazdka i Sylwester – czyli czas, kiedy e-handel notuje zwyczajowo największe obroty. W tym roku jednak, ze względu na zamknięte do niedawna galerie handlowe, ten okres jest dla całego e-commerce szczególnie 'gorący’. Należy się spodziewać, że większość klientów, którzy do tej pory robili zakupy świąteczne w sposób tradycyjny przerzuci się właśnie na kanał online” – powiedziała Teichert.
Jak podkreśliła, już teraz widać wzmożony ruch klientów w e-sklepie.
„W tym roku obserwujemy też wyraźne odejście od srebrnej biżuterii na rzecz tej wykonanej ze złota. W ostatnim czasie zaopatrzyliśmy również oddziały Mennicy Skarbowej S.A. w biżuterię i już widzimy zainteresowanie ze strony klientów” – dodała.
Perspektywy rozwoju rynku i wzrostu popytu na złoto od kilkunastu miesięcy są niezmiennie na wysokim poziomie. Pod koniec lipca bieżącego roku cena kruszcu pobiła rekord wszech czasów – 1 921 USD z 2011 roku – a w sierpniu ustanowiła nowy rekord na poziomie 2 070 USD za uncję. Obecnie cena za uncję złota utrzymuje się na poziomie 1 800-1 900 USD, eksperci podkreślają jednak, że w krótkim horyzoncie czasowym może wzrosnąć nawet do 2 500-2 800 USD, zaznaczono.
W ofercie jubiler.pl znajduje się kilka tysięcy produktów od polskich i włoskich projektantów. Sklep oferuje dostawę kurierem, ale biżuterię można także odebrać lub kupić w stacjonarnych oddziałach Mennicy Skarbowej, a także współpracujących z marką ekskluzywnych butikach.
Mennica Skarbowa S.A. to wiodący dealer złota inwestycyjnego, a także innych metali i kamieni szlachetnych na polskim rynku. Zajmuje się sprzedażą, skupem i przechowaniem produktów inwestycyjnych oraz doradztwem w zakresie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego.
Źródło: ISBnews