Wpływ rebrandingu stacji paliw na markę MOL jest w większości przypadków pozytywny, a w skrajnych przypadkach sprzedaż na stacji rośnie nawet o jedną piątą, poinformował ISBnews CEO MOL Polska Richard Austen.
„Analizując wpływ rebrandingu, trzeba wziąć pod uwagę dwa aspekty. Pierwszy to opinie konsumentów o samym nowym wyglądzie stacji, jej zaopatrzeniu, jakości obsługi itp. Tutaj te opinie są jednoznacznie pozytywne. Natomiast pod względem wpływu na sprzedaż danej stacji, sytuacja jest zróżnicowana. Zwykle na stacjach autostradowych notujemy znaczące wzrosty, sięgające nawet 20%, natomiast na niektórych stacjach prowincjonalnych bywają nawet spadki, ale generalnie efekt jest pozytywny” – powiedział Austen w rozmowie z ISBnews.
Zaznaczył jednocześnie, że rok 2022, z jego zawirowaniami rynkowymi, nie był najlepszą bazą dla porównań dynamiki sprzedaży.
„Oceniamy, że to dopiero rok 2023 będzie dobrą bazą do wiarygodnego porównania z rokiem 2024, kiedy znajomość marki MOL jest już wśród polskich kierowców na znacznie wyższym poziomie niż rok wcześniej. Nie mam wątpliwości, że w obecnym roku efekty rebrandingu będą jeszcze lepsze” – podkreślił szef spółki.
Zapowiedział również, że choć głównym celem MOL Polska jest rozwój własnego konceptu gastronomicznego o nazwie Fresh Corner, to jednocześnie spółka nie planuje zrywać podpisanej jeszcze przez Lotos Paliwa umowy z siecią restauracji Subway.
„Te dwa rozwiązania mogą być względem siebie komplementarne, nie wykluczam także, że punkty Fresh Corner i Subway będą mogły funkcjonować na tej samej stacji” – podsumował Austen.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Miał 23,11 mld USD skonsolidowanych przychodów w 2022 r. Po przejęciu polskiej sieci Grupy Lotos, MOL Polska miał 481 stacji na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews