mPay przekroczyła 1 mln zł udzielonych wraz z partnerami pożyczek przez pierwsze dwa miesiące 2025 roku, co oznacza wzrost o 63% r/r, podała spółka.
W samej aplikacji mPay ponad 25% wniosków pożyczkowych o „chwilówki” składanych przez użytkowników jest rozpatrywanych pozytywnie, podczas gdy średnia rynkowa to ok. 20%. Ogólna tendencja na rynku w sektorze tzw. „chwilówek” rejestruje wzrosty w granicach 20%. Na polskim rynku tego typu pożyczki udzielone w styczniu 2025 r. osiągały średnią jednostkową wartość w przedziale 2000-2400 zł (w zależności od źródeł), podano.
„Rynek pożyczek w Polsce od lat rozwija się dynamicznie, a klienci oczekują rozwiązań prostych, wygodnych i dopasowanych do ich sytuacji, a przede wszystkim szybkich. Przekroczenie 1 mln zł udzielonych pożyczek w tak krótkim czasie to dowód na to, że sprzedawane przez nas produkty naszych partnerów wpisały się w potrzeby konsumentów, a w szczególności osób stawiających na niezależność i wygodę” – powiedział prezes mPay Andrzej Basiak, cytowany w komunikacie.
„Nasze nowe produkty finansowe to element strategii budowania kompleksowej aplikacji finansowej, w której użytkownicy mogą w pełni zaopiekować swoje codzienne potrzeby finansowe – od uzyskania pożyczki, przez płatności kartą VISA mPay, aż po regulowanie rachunków i opłat za usługi. Chcemy dostarczać rozwiązania, które łączą innowacyjność z wygodą użytkowania. Planujemy również w najbliższych miesiącach rozszerzenie produktu pożyczek o finasowanie z naszymi nowymi Partnerami małych i średnich firm” – dodał.
Spółka podkreśliła, że nowe produkty pożyczkowe – Vivigo, Medio oraz Maxo – umożliwiają szybkie uzyskanie dodatkowych środków finansowych w pełni zdalnie, bez konieczności wychodzenia z domu, a pożyczka staje się dostępna od razu od momentu przyznania z poziomu aplikacji i może być wydatkowana z użyciem karty VISA mPay. Każda pożyczka w mPay jest przelewana na indywidualne konto odbiorcy w aplikacji mPay. Aplikacja mPay pozwala od razu na wykorzystanie środków do opłacania cyklicznych rachunków przez usługę dostępną w aplikacji.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews