Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 8-14 lutego w dni handlowe była niższa o 24% od ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Odwiedzalność w centrach handlowych w drugim tygodniu lutego była średnio o 7-10 pkt proc. niższa niż w pierwszym tygodniu handlu po zakończeniu lockdownu, kiedy obserwowaliśmy efekt odroczonych zakupów wraz z realizowaniem potrzeb wynikających z sytuacji pogodowej i osiągnęła wartości w zależności od dnia średnio o 25-30% niższe w porównaniu do ubiegłego roku” – czytamy w komunikacie.
Zebrane dane pokazują różnice w odwiedzalności bardzo dużych i średnich obiektów. Nieruchomości największe o powierzchni przekraczającej 60 tys. m2 GLA odnotowały odwiedzalność o ok. 30-40% niższą niż w roku ubiegłym. Większą popularnością cieszyły się centra o średniej wielkości (20-60 tys. m2 GLA), które zanotowały odwiedzalność na poziomie ok. 80% w stosunku do 2020 roku, podano także.
Źródło: ISBnews