Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 10-16 maja w dni handlowe była wyższa o 42% od wyniku z analogicznego okresu w 2020 roku i osiągnęła 84% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku (przed pandemią), podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„PRCH Daily Footfall Index pokazuje, że po wzmożonej aktywności klientów w pierwszym tygodniu po zniesieniu lockdownu w centrach handlowych nastąpiła stabilizacja odwiedzalności. W dniach handlowych między 10 a 15 maja wyniki odwiedzalności były wyższe o 42% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W odniesieniu do okresu sprzed pandemii w 2019 roku wahały się od 81 do 88% w zależności od dnia” – czytamy w komunikacie.
Dane z ubiegłego tygodnia pokazują, że po zaspokojeniu przez klientów pierwszych potrzeb zakupowych i wzmożonej aktywności kupujących w pierwszych dniach po lockdownie, podobnie jak w przypadku poprzednich podobnych okresów, następuje stabilizacja odwiedzalności. W odniesieniu do wyników z lutego i marca bieżącego roku, kiedy sklepy w galeriach funkcjonowały bez zakłóceń, mamy obecnie do czynienia ze wzrostem poziomu odwiedzalności o około 10 pkt proc. Po poprzednim lockdownie średni footfall w centrach handlowych przez kilka tygodni utrzymywał się na poziomie około 76%, obecna średnia dla dni handlowych przekracza 85%, wskazano również.
Pierwsze dane pokazują też trend zaobserwowany po wcześniejszych lockdownach – klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych wydają więcej i realizują swoje potrzeby zakupowe na poziomach obserwowanych w najlepszych świątecznych okresach sprzedażowych. Według ekspertów PKO BP, wartość transakcji kartowych klientów tego banku w minionym tygodniu była zbliżona do notowanej przed Bożym Narodzeniem 2020. Ponadto szacują oni wzrost konsumpcji w II kwartale 2021 r. o 15% r/r, podkreślono w materiale.
„Najczęściej odwiedzanymi obiektami handlowymi były centra o średniej wielkości, o powierzchni od 20 do 40 tys. m2 GLA., gdzie średni footfall w dni handlowe osiągnął 89% wyników z analogicznego okresu w 2019 roku. W badanym tygodniu w największych galeriach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. m2 GLA, odnotowano więcej kupujących niż w obiektach małych do 20 tys. m2 GLA. Najwięcej odwiedzin odnotowano w centrach handlowych w Regionie Północno-Zachodnim i Północnym, gdzie średnie wyniki z dni handlowych przekraczały 90% odwiedzalności z 2019 roku. Niższą odwiedzalność miały obiekty w Regionie Wschodnim” – podsumowano.
Źródło: ISBnews