Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 12-18 kwietnia w dni handlowe była niższa o ok. 57% od wyniku z analogicznego okresu w 2019 roku, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Średnia odwiedzalność galerii, w dni handlowe, w połowie kwietnia, wyniosła 43% wyników analogicznego okresu 2019 roku, kiedy to centra funkcjonowały jeszcze bez zakłóceń. To rezultat bardzo zbliżony do poprzedniego tygodnia – o jeden punkt procentowy niższy niż w okresie 5-11 kwietnia” – czytamy w komunikacie.
Średnia odwiedzalność w największych centrach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. m2 GLA w dni handlowe wahała się w zależności od dnia tygodnia w granicach 29-42% footfallu z 2019 r.
„Najlepsze rezultaty zanotowały średniej wielkości galerie o powierzchni 20-39 tys. m2 GLA. Ich przeciętna odwiedzalność w analizowanym tygodniu nie spadła poniżej 46%” – czytamy dalej.
Dane wykazały, że klienci nadal bardzo chętnie robią zakupy w weekendy. Ruch w galeriach, w piątek i w sobotę był wyższy niż w pozostałe dni tygodnia, podano także.
Źródło: ISBnews